ΝΑΚΗΣ ΤΟΥΜΑΣΗΣ: ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΓΛΩΣΣΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

Με μία απολύτως απαράδεκτη δήλωσή του ο γραμματέας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ, στο τοπικό τηλεοπτικό κανάλι Ξάνθης “κανάλι 6”, υιοθέτησε την εντελώς ανιστόριτη θέση πως μητρική γλώσσα της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ξάνθη είναι η Τουρκική, αγνοώντας και περιφρονώντας την πραγματικότητα πως μητρική γλώσσα των μουσουλμάνων Πομάκων είναι κυρίως η Πομακική έστω κι αν δε έχει γραπτή απόδοση. Η εν λόγω απαράδεκτη δήλωση του Γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης συνιστά μια απόπειρα ενίσχυσης της ιδεοληψίας για τους Έλληνες μουσουλμάνους που η Άγκυρα θέλει εναγωνίως να ρυμουλκήσει. Επί πλεον αποτελεί πρωτοφανή προσβολή για το συνολο των Ελλήνων Πομάκων που καμία ιδεολογική επικάλυψη προοδευτικότητος δεν μπορεί να σβήσει και δήλωση που δεν μπορεί να αποδοθεί απλά στην πολιτική αφέλεια του γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι σαφές πως γίνεται οργανωμένη προσπάθεια του γνωστού για το ρόλο του τουρκικού προξενείου, αλλά και όλων αυτών που συνιστούν αναμεταδότες της τουρκικής πολιτικής στην Θράκη και που επιχειρουν μέσω των μουσουλμανόπαιδων να δημιουργήσουν με στρατηγική υπουλία πρόβλημα ψυχικοσυναισθηματικής και εθνικής ενότητος της τοπικής κοινωνίας.  Η δήλωση του γραμματέως του ΣΥΡΙΖΑ στο κανάλι 6 της Ξάνθης προσβάλλει και τους Έλληνες Χριστιανούς και τους Έλληνες μουσουλμάνους που ανήκουν στο Πομάκικο φύλο και απαιτείται άμεση δήλωση αποδοκιμασίας από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ γιατί οι μουσουλμάνοι στην Ξάνθη μιλούν κυρίως Πομακικά ενώ υπάρχουν και άλλης καταγωγής μουσουλμανόπαιδα, πχ ρομά. Με την εν λόγω δήλωση  ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει την χρήση της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της μειονότητος επικαλούμενος την ανάγκη κοινωνικοποίησης των νηπίων! Οι Πομάκοι είναι τμήμα του Ελληνισμού που δεν μπορεί κανείς να αποσπάσει από τον κορμό της Ελλάδος γιατί είναι συνειδητοί Έλληνες με θρήσκευμα μουσουλμανικό και που έχουν αντισταθεί στο περασμα των χρόνων στην προπαγάνδα της Άγκυρας που επιθυμεί να τους χρησιμοποιήσει αφομοιώνοντάς τους μέσω της δραστηριότητος του Τουρκικού προξενείου. Σε αυτή την προσπάθεια που η γειτονική χώρα βρίσκει εν Ελλάδι σύμμαχο το τουρκικό προξενείο είναι απαράδεκτο μοχλός της τουρκικής πολιτικής να γίνεται με αφέλεια και εγκληματική επιπολαιότητα και ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ !…
Μάκης Τουμάσης

Δημοσιογράφος πρώην δ/ντης ΓΤ Ελληνικής Πρεβείας Σκοπίων

Βλαχοπούλου 4 Ξάνθη

mtoumassis@gmail.com

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΝΕΛ

Σύμφωνα με τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν στην Θράκη. Περιμένω λοιπόν με αγωνία τους πρώην συντρόφους μου από τους ΑΝ. ΕΛ. να αντιδράσουν και να υπερασπιστούν τα εθνικά μας θέματα, αφού αυτά έχουν ως σημαία τους. Περιμένω Τοπική Επιτροπή Ξάνθης, Υποψήφιους Μουσουλμάνους Έλληνες Πομάκους Πολιτευτές, Υποψήφιους Ευρωβουλευτες και Αντιπροέδρους να αντιδράσουν; Περιμένω Υποψήφιους Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειάρχες να στηλιτεύουν τέτοιες ενέργειες και αποφάσεις.
Περιμένω να υπερασπιστούν αυτά που γράφουν στην ιδρυτική διακήρυξη του κινήματος.
Αν και εγώ είμαι σίγουρος ότι για ακόμη μια φορά δεν θα πουν τίποτα απλά θα συνεχίσουν να στηρίζουν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με μοναδικό σκοπό και στόχο να είναι μαζί στην εξουσία.
Εάν έχουν ψυχή ας με διαψεύσουν όλοι μαζί δια των πράξεών τους !!!
«Ιδού η Θράκη, ιδού και το πήδημα»;…

Ανέστης Αντωνιάδης Γραμματέας ΝΕ ΠΑΣΟΚ Ξάνθης

Πριν έξι μήνες ο πρώτος που έθεσα το θέμα των μεθοδεύσεων για το δίγλωσσο νηπιαγωγείο. 6 μήνες μετά, δικαίωση και καμία σοβαρή αντίδραση.

Ο Anestis Antoniadis ενημέρωσε την κατάστασή του.

Επειδή έχουμε υποχρέωση να λέμε αλήθειες. Όπως επίσης να μην λειτουργούμε ψηφοφοβικά, Πειραματικό Δίγλωσσο Νηπιαγωγείο στην Μειονοτική Εκπαίδευση είναι στην ουσία Μονόγλωσσο. Δηλαδή Τουρκικό. Επομένως και μετά από αυτά που διαβάζω από την αντίπερα όχθη, μετά τον Έβρο, ΌΧΙ. Σε καμία περίπτωση, τα νήπια δεν θα γίνουν υποχείρια καμίας προπαγάνδας είτε εσωτερικής, είτε εξωτερικής. Ναι στον Αυτοπροσδιορισμό, Όχι στην μεθόδευση με τον μανδύα του πειραματισμού. Αυτή είναι η αλήθεια και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του.
Όπως σέβομαι και εκτιμάω την επιθυμία των μουσουλμάνων συμπολιτών μου να μιλάν την τουρκική, έτσι πρεπε να γίνει αντιληπτό και να σεβαστούν μερικοί, ότι πρέπει να ομιλούν και να γράφουν άπταιστα την ελληνική. Και με το “δίγλωσσο” νηπιαγωγείο αυτό δεν θα γίνει.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
( Για τις Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα
Νηπιαγωγεία της Θράκης )

Με μια 14σέλιδη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (20.07.2017/4726) και μάλιστα εν μέσω θέρους, προφανώς για το μετριασμό των αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, το Υπουργείο Παιδείας δια του Ι.Ε.Π. (ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ) προχωρά στην Υλοποίηση Παρεμβατικών Δράσεων και Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, αγνοώντας μάλιστα τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων της περιοχής καθώς και τις αποφάσεις της 86ης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου.
Σύμφωνα με την παραπάνω πρόσκληση 1.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:
«Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα συνεργασθούν με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα.
Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα έχουν την υποχρέωση καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασής τους να συνεργάζονται με την/τον υπηρετούντα νηπιαγωγό, να παρακολουθούν τις καθορισμένες δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και να συνεργάζονται με τους επιστημονικούς συνεργάτες της Πράξης για την υλοποίηση δράσεων, ενημέρωσης και εμπλοκής των οικογενειών των νηπίων και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική παρέμβαση.
Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα παραδίδουν στην Επιστημονική Ομάδα Έργου μηνιαίες ατομικές εκθέσεις του παραχθέντος έργου τους. Οι Εκθέσεις αυτές θα βασίζονται στην εφαρμογή του Οδηγού εργαλείων καταγραφής, που θα τους έχει παραδοθεί από την ΕΟΕ και θα συνεισφέρουν στην ανατροφοδότηση του επιμορφωτικού υλικού και στην γενικότερη αποτίμηση της πιλοτικής παρέμβασης».

Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα και προβληματισμούς είχαμε εκφράσει ως Διοικητικό Συμβούλιο με την 14.03.2017/62 ανακοίνωσή μας σχετικά με το πρόγραμμα, συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά επιπρόσθετα δημιουργούνται περισσότερα που έχουν να κάνουν τόσο με το ποια είναι η μητρική γλώσσα των παιδιών και πώς αυτό μπορεί να πιστοποιηθεί, όσο και ποιος μπορεί να είναι ο παρεμβατικός ρόλος των οικογενειών και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική αυτή παρέμβαση.
Επίσης, πέραν των διαφορετικών σχέσεων εργασίας των συνεργατών και του διαφορετικού τρόπου πρόσληψής τους, εισάγεται η παράλληλη διδασκαλία, γεγονός που υποβαθμίζει και ακυρώνει το έργο και το ρόλο του/της νηπιαγωγού και επιρρίπτει άμεσα τις όποιες αδυναμίες και ευθύνες της πολιτείας στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Το κυρίαρχο όμως στοιχείο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι ο διαχωρισμός που επιβάλλει, αφού δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν μόνο απόφοιτοι Πτυχιούχοι Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης συγκεκριμένων Δήμων, των νομών Ξάνθης και Ροδόπης. Αποκλείονται έτσι όλοι οι άλλοι απόφοιτοι πτυχιούχοι των παραπάνω τμημάτων, μη μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, και οι οποίοι μπορεί να είναι κάτοχοι πιστοποίησης στη μητρική γλώσσα των παιδιών σε βαθμό επαρκή για την άσκηση του έργου. Επομένως τίθεται και θέμα αντισυνταγματικότητας με την πρόσκληση να αντίκειται στις αρχές του Συντάγματος, της ισότητας, της αξιοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι τα επιχειρήματα της πιλοτικής αυτής παρέμβασης στα νηπιαγωγεία της Θράκης, αποτελούν μια επικοινωνιακή προσπάθεια για την αποδοχή αυτής, προκειμένου κατόπιν άσκησης πίεσης να ικανοποιηθεί το αίτημα όλων αυτών που αυτόκλητα έχουν οριστεί ως προστάτες της μουσουλμανικής μειονότητας με ορατό τον κίνδυνο να αποτελέσει την «κερκόπορτα» για τη γενίκευση της τουρκικής γλώσσας και να οδηγήσει με την κατάλληλη μεθόδευση στη μετατροπή των νηπιαγωγείων από μονόγλωσσα σε δίγλωσσα, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι πάγιο αίτημα όλων αυτών είναι η δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων στο πρότυπο του μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου και όχι μόνο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας:

Με πλήρη σεβασμό στη «διαφορά» – θεωρώντας ότι οι μειονότητες μπορούν και πρέπει να αποτελούν γέφυρες φιλίας ανάμεσα στους λαούς – και έχοντας επίγνωση του ιδιαίτερου ρόλου, έργου και της προσφοράς των συναδέλφων μας νηπιαγωγών, ζητούμε να σταματήσει επιτέλους το νηπιαγωγείο να αποτελεί πεδίο πειραματισμού, αντιπαραθέσεων και εθνικιστικών επιδιώξεων με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της μειονότητας στο πλαίσιο πάντα των εκάστοτε συμφερόντων και των μικροπολιτικών τους επιδιώξεων.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την πιλοτική παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης, υπερασπιζόμαστε την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των νηπίων, την υπεράσπιση του δημόσιου νηπιαγωγείου και των λειτουργών του.

Διεκδικούμε:
• Στα δημόσια νηπιαγωγεία της Θράκης, όπου φοιτούν νήπια της μουσουλμανικής μειονότητας, για τη στήριξη της χρήσης των μητρικών γλωσσών να υπάρξει περαιτέρω μειωμένη αναλογία μαθητών ανά νηπιαγωγό έτσι ώστε η αναλογία να είναι 2 νηπιαγωγοί ανά 25 νήπια – προνήπια. Αυτό σημαίνει αύξηση της οργανικότητας στα νηπιαγωγεία αυτά, η οποία θα στηρίζεται σε προσλήψεις νηπιαγωγών απόφοιτων Τμημάτων Επιστημών της Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας που θα έχουν προσληφθεί κεντρικά από το Υπουργείο Παιδείας και με ενιαίο τρόπο (όπως όλοι/ες οι νηπιαγωγοί), για τη διευκόλυνση της παιδαγωγικής πράξης. Σημειώνουμε πως νηπιαγωγοί, απόφοιτοι ΑΕΙ Τμημάτων Επιστημών της Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας φυσικοί ή μη ομιλητές των μητρικών γλωσσών της μειονότητας, έχουν έτσι κι αλλιώς κάθε δικαίωμα τοποθέτησης σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία (όπου φοιτούν ή όχι νήπια της μειονότητας) όπως κάθε άλλος/η νηπιαγωγός.
• Μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών.
• Ολοήμερη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
• Δημιουργία κατάλληλου υλικού προσχολικής ηλικίας με στόχο τη γνώση και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας ώστε να βοηθηθούν σημαντικά τα παιδιά.
• Διαρκή επιμόρφωση και εκπαίδευση για τη διαχείριση γλωσσικής πολυμορφίας και πολυπολιτισμικότητας μέσα στην τάξη-οι εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο της επιμόρφωσής τους να αποκτούν στοιχειώδη γνώση της μητρικής γλώσσας των νηπίων.
• Σύγχρονες υποδομές Προσχολικής Αγωγής, που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες και όλα τα παιδιά της μειονότητας.
• Δημιουργία των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής για την κάλυψη των αναγκών των παιδιών της μειονότητας που έχουν ειδικές ανάγκες.

Καλούμε:
 Την αρμόδια σχολική σύμβουλο να μην προβεί σε ορισμό νηπιαγωγείων ως πιλοτικά.
 Τους/τις νηπιαγωγούς να μη συναινέσουν στον ορισμό των νηπιαγωγείων τους ως πιλοτικά παρέχοντας πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.
 Τη ΔΟΕ να εξετάσει το θέμα, τον τρόπο αντίδρασης των συναδέλφων μας, αλλά και περί της συνταγματικότητας της πρόσκλησης, δια της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ.

Έχουμε χρέος όλοι μας και οφείλουμε με υψηλό αίσθημα ευθύνης να συμβάλλουμε στην εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας κατανόησης και εμπιστοσύνης και μέσα απ’ αυτό να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εξαρτάται τα μέγιστα από την ποιότητα της συνεργασίας όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα όμως από την πολιτεία και κυρίως από το Υπουργείο Παιδείας που πρέπει να ενσκήψει με υπευθυνότητα και σοβαρότητα στα προβλήματα της εκπαίδευσης και να δρομολογήσει εξελίξεις που θα οδηγούν σε ένα σύγχρονο σχολείο.
Ο διάλογος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την κύρια παράμετρο αυτής της προσπάθειας.

Από το Δ.Σ

XANTHINET/Έρχεται μια ακόμα δυσάρεστη δικαίωση μας – Την τουρκική θεωρεί ως μητρική γλώσσα όλων των μουσουλμάνων της Θράκης ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης

 

Θα μιλήσουν οι ΑΝΕΛ; Θα πάρει θέση προσωπικά ο Πάνος Καμμένος; 

Αναλυτικά η δήλωση του Γιώργου Χατζηθεοδώροτ: 

Την απορία του για τη στάση που κρατά ο διδασκαλικός σύλλογος Ξάνθης όπως και η Διδασκαλική ομοσπονδία αντίστοιχα εκφράζει ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Χατζηθεοδώρου αναφορικά με την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος που αφορά στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία.

Ο διδασκαλικός σύλλογος πρέπει να είναι πιο σοβαρός και να μην αντιμετωπίζει με αντιπολιτευτική διάθεση την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος που αφορά στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία απαντά ο γραμματέας της νομαρχιακής επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης στην ανακοίνωση των δασκάλων.

Να σημειώσουμε πως η πιλοτική παρέμβαση πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε μικρό αριθμό νηπιαγωγείων της Θράκης και θα περιλαμβάνει, σύμφωνα, με όσα είχαν ανακοινωθεί, τη συνδυαστική μορφή «έρευνας δράσης» με ενδοσχολική επιμόρφωση, τη συνεχή επιστημονική υποστήριξη και συνεργασία των νηπιαγωγών και των δίγλωσσων συνεργατών, καθώς και την οργάνωση δραστηριοτήτων με στόχο την εμπλοκή των γονέων. Το πρόγραμμα προβλέπει την παρουσία στην τάξη του / της νηπιαγωγού και συνεργάτη μέλους της μειονότητας, πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ.

Η πιλοτική παρέμβαση προβλέπει τη χρήση της μητρικής (τουρκικής) γλώσσας ως γλώσσας στήριξης με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ισορροπημένη γλωσσική και κατά προέκταση γνωστική ανάπτυξη, καθώς και την καλύτερη προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Πηγή: kanali6.gr