Οι εκπαιδευτικοί του 13ου δημοτικού σχολείου βάζουν θεμέλια στις ψυχές των παιδιών

 

Το πρωί της Παρασκευής, γίναμε μάρτυρες της προσπάθειας των εκπαιδευτικών του 13ου δημοτικού σχολείου της Ξάνθης, να μπολιάσουν τις ψυχούλες των παιδιών μας, πραγματοποιώντας την γιορτή   των Χριστουγέννων,  με την αγάπη, την ζεστασιά, το όμορφο το αγνό και άδολο μήνυμα της γέννησης Του Θεανθρώπου.

Την σπίθα που άναψαν οι δάσκαλοι του 13ου δημοτικού σχολείου στις ψυχούλες των παιδιών, γονείς, και οι συμμαθητές τους, ένοιωσαν να ξεπηδάει από μέσα τους, ότι όμορφο μπολιάζουν οι δάσκαλοι στις ψυχούλες τους.

Παρακολουθήσαμε μία παράσταση από τις πρώτες τάξεις του 13ου δημοτικού σχολείου και καταγράψαμε στα προσωπάκια των παιδιών τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των συνεργατών τους να μεταλαμπαδεύσουν αρχές και αξίες στα παιδιά μας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το πρωί της Παρασκευής, η διεύθυνση του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί, οι συνεργάτες και οι μαθητές των πρώτων τάξεων του 13ου δημοτικού σχολείου, παρουσίασαν την παράσταση με τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα, σε ένα κοινό μαθητών και γονιών που ξεπερνούσαν τα 300 άτομα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου όπου και φιλοξενεί την θεατρική σκηνή.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή του σχολείου κύριο Ξανθόπουλο Γεώργιο, ο οποίος συνεχάρη τους συναδέλφους του, σημειώνοντας ότι είναι από τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να ανοίξουν το σχολείο στην κοινωνία και ειδικότερα τις συναδέλφου του της πρώτης και της δευτέρας τάξης κυρία Γουναρίδου Σοφία και Μελπομένη Παπαβασιλείου και της δευτέρας τάξης  η κ. Μπουζινάκη Μαίρη και η Κουκουφίκη Σουμέλα, τους εκπαιδευτικούς των παράλληλων στηρίξεων που συντέλεσαν πάρα πολύ όπως η κ. Μαμνωνάτη μουσικός και ο κ.  Αυγέας θεατρολόγος . «Ξέρετε, η δουλειά είναι ομαδική και δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί. Είναι μία ομάδα από πίσω που στηρίζει όλη αυτή την προσπάθεια Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε σχολική γιορτή, ειδικά των Χριστουγέννων και να μην υπάρχει η παρουσία των γονέων και φυσικά δεν θα μπορούσαν να το χάσουν και οι μαθητές μας. Τα παιδιά μας είναι πειθαρχημένα χάρις στην συνεργασία των εκπαιδευτικών και φυσικά των γονιών. Νομίζω πώς το μήνυμα των Χριστουγέννων είναι πανανθρώπινο. Είναι το μήνυμα της αγάπης, το μήνυμα της γένεσης, το μήνυμα της σωτηρίας του κόσμου. Θέλαμε μέσα από αυτή την συμμετοχή όλων των ανθρώπων της γειτονιάς μας να το περάσουμε και να βοηθήσουμε τους γονείς ώστε να κατανοήσουν το νόημα της αγάπης και να το περάσουν στις ίδιες τις οικογένειες τους και να βιώσουν έστω και την των Χριστουγέννων, μαζί με τα παιδιά τους, μία περίοδο αγάπης, προσφοράς στην κοινωνία αλληλεγγύης και όλα όσα απορρέουν από το πανανθρώπινο μήνυμα Του Χριστού, της γέννησης Του Σωτήρος, επισημαίνοντας ότι η δουλειά είναι ομαδικοί και οι συνάδελφοί του έχουν την θέληση να στηρίξουν αυτές τις προσπάθειες. «Εμάς, αυτό που μας ενδιαφέρει, είναι το καλό των παιδιών. Όταν περάσουν αυτά τα χρόνια, είναι οι παραστάσεις των παιδιών από τα σχολικά τους χρόνια, οι ωραίες παραστάσεις που έκαναν, το ότι ντύθηκαν, εκτέθηκαν μπροστά στους γονείς τους και μπροστά στους συμμαθητές τους, όλα είναι υπέροχα.

Ρωτήσαμε τον κύριο Ξανθόπουλο για τις δράσεις του σχολείου και η απάντηση που λάβαμε είναι ότι αυτή την στιγμή συμμετέχει το σχολείο σε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα, «το ένα το τελειώσαμε τώρα, που είναι ένα πρόγραμμα ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων στολιδιών και καρτών με 25 σχολεία από 14 χώρες της Ευρώπης. Χθες είχαμε την χαρά και την τιμή να συνδεθούμε με ένα σχολείο από την Ισπανία της Γκόρντοβα, με το οποίο στην ουσία ανταλλάξαμε ευχές, εμείς τραγουδήσαμε τα ισπανικά κάλαντα και αυτοί τραγούδησαν τα δικά μας Χριστουγεννιάτικα κάλαντα.

Πώς το προσέλαβαν οι δικοί σας μαθητές.

«Ηταν η πρώτη φορά που το κάναμε και χάρηκαν ιδιαίτερα, ήταν ουσιαστικά κάτι το καιονοτόμο για αυτούς, αλλά και μόνο που ήρθαν σε διά δράση με ένα άλλο σχολείο, από μία άλλη περιοχή, είχαμε τον πλουραλισμό των γλωσσών, μίλησαν αγγλικά, ισπανικά. Ήταν κάτι μοναδικό και η αλήθεια είναι ότι χρειάζονται αυτές οι δράσεις με σχολεία της Ευρώπης για να κατανοήσουν ότι μπορεί να διαφέρουμε στην γλώσσα, αλλά έχουμε τόσα κοινά στην εκπαίδευση και επίσης τόσα πολλά κοινά που έχουν τα μικρά παιδιά σαν μικρά παιδιά και μαθητές.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι είχαμε πολλά χρόνια να βρεθούμε σε μία σχολική παράσταση με πρωταγωνιστές παιδιά της πρώτης και της δεύτερης τάξης του δημοτικού και καταγράψαμε την προσπάθεια των εκπαιδευτικών πίσω από τα λογάκια των παιδιών.

Εύγε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ