Αύξηση του ποσοστού εισαγωγής των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ζητούν με τροπολογία τους οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ

Με τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, ζητούν από την Κυβέρνηση την αύξηση του ποσοστού εισαγωγής των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από 0,5% που είναι σήμερα στο 1%.

Από το 1996 που υιοθετήθηκε αυτό το «μπόνους», οι μαθητές της μειονότητας που φοιτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με το μέτρο αυτό,  σήμερα πενταπλασιάστηκαν αγγίζοντας τους 500 περίπου μαθητές που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κάτι που στην εισηγητική έκθεση χαρακτηρίζεται από τους βουλευτές του ΚΙΝΑΛ  ως ένα θετικό βήμα και για αυτό ζητούν την αύξηση του ποσοστού από 0,5% σε 1%.

Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι στον αντίποδα αυτού του ευεργετήματος υπάρχει και η άλλη πλευρά αυτή της ισονομίας και ισοπολιτείας όπου όλα τα Ελληνόπουλα έχουν τις ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης και άρα το ευεργέτημα αυτό κακώς θεσπίστηκε από τις εκάστοτε κυβερνήσεις για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους.

Όλα τα Ελληνόπουλα ανεξαρτήτου θρησκείας έχουν πρόσβαση στην δωρεάν δημόσια παιδεία όπου φοιτά η συντριπτική πλειονότητα των Ελληνοπαίδων πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας ευνοούνται έναντι των υπολοίπων.

Είναι άραγε σωστό;

Ο αγώνας είναι κοινός για όλους τους Έλληνες μαθητές γιατί όχι και για τα μουσουλμανόπαιδα τα οποία δεν στερούνται ικανότητας;

Γιατί λοιπόν καθαρά πολιτικοί λόγοι και κυρίως λόγοι ψηφοθηρίας, προερχόμενοι είτε από την πλειονότητα είτε από την μειονότητα να θεωρούν τα Ελληνόπουλα μουσουλμανόπαιδα όχι ικανά να μπούνε με την αξία τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Γιατί λοιπόν εφ΄ όσον είναι Έλληνες πολίτες μπαίνουν στην παγίδα για τους λόγους που προαναφέρθηκαν της ποσόστωσης;

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

———————-

Θέμα: Εισαγωγή των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Αιτιολογική Έκθεση

Με το άρθρο 2 παρ. 1 του νόμου 2341/1995 (Α΄ 208) (ΦΕΚ Α’ 208, 1995) προβλέφθηκε  η δυνατότητα «να ορίζεται χωριστό ποσοστό θέσεων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αποφοίτων λυκείων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης». Εν συνεχεία, με την ΥΑ Φ.152.11/Β3/790/28.2.1996 (Β΄ 129) του Υπουργού Παιδείας, το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων φοιτητών από τη μειονότητα καθορίσθηκε σε 0,5% επιπλέον του αριθμού των εισακτέων κάθε σχολής ή τμήματος.

Το μέτρο «της ποσόστωσης», όπως είναι ευρύτερα γνωστό, υιοθετεί μια λογική «θετικής διάκρισης» επιχειρώντας να αμβλύνει τον  εκπαιδευτικό αποκλεισμό. Η λειτουργία αυτού του μέτρου υπήρξε καταλυτική: Το 1996, πρώτο έτος εφαρμογής του μέτρου, ενενήντα οκτώ
(98) υποψήφιοι κατάφεραν να εισαχθούν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα ο αριθμός των εισαγόμενων στα ΑΕΙ  έχει πενταπλασιασθεί. Η ρεαλιστική πλέον προοπτική πρόσβασης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση συνέβαλε καθοριστικά στη διεύρυνση της φοίτησης των παιδιών της μειονότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και σε μια ευρύτερη μεταβολή της στάσης της μειονότητας απέναντι στην εκπαίδευση συνολικά.

Επειδή και με το παρόν ν/σ στο αρθρ. 2 διατηρείται η εξαίρεση της κατηγορίας των υποψηφίων που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα από τις διατάξεις περί επίτευξης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά συνέπεια παραμένουν σε ισχύ οι προγενέστερες διατάξεις, και με δεδομένες τις πολλαπλές ευεργετικές συνέπειες από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή τους, προτείνεται η αύξηση του ποσοστού των εισακτέων της μουσουλμανικής μειονότητας σε 1%.

 

Τροπολογία – Προσθήκη

Στο σχέδιο νόμου προστίθεται νέο άρθρο, ως εξής:

«Άρθρο ….

Στην παράγραφο 1 του άρθρου μόνου της ΥΑ Φ.152.11/Β3/790/28.2.1996 (Β΄ 129) του Υπουργού Παιδείας, το ποσοστό «0,5%» αντικαθίσταται με το ποσοστό «1%».

Οι Προτείνοντες Βουλευτές

 

Χαρά Κεφαλίδου

 

Ιλχάν Αχμέτ

 

Μπουρχάν Μπαράν

 

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

 

Δημήτρης Μπιάγκης

 

Γεώργιος Παπανδρέου

 

Χάρης Καστανίδης

 

Βασίλειος Κεγκέρογλου