ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Παρασκευή 10-11-2017      Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Κων-

ΩΡΑ: 17:30-19:00                          σταντίνου καί Ἑλένης Ξάνθης, ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ

Ἁγίου ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ.

 

Κυριακή 12-11-2017             Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                        Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου Νέας Καρβάλης.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«ΚΑΘΑΡΑ ΚΙΝΗΤΡ Α ΚΑΙ ΣΑΦΗΣ ΣΚΟΠΟΣ»

Ένας νεαρός, ερμηνευτής του Μωσαϊκού νόμου δίνει την αφορμή για τη σημερινή παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, μία απ’ τις πιο γνωστές του Ιερού Ευαγγελίου. Νομίζοντας ότι μπορεί να παρασύρει τον Χριστό σε αντιφάσεις, θέτει με εξωτερικό σεβασμό κάποιες ερωτήσεις. Όταν με αντερωτήσεις ο Χριστός τον αναγκάζει να απαντήσει μόνος του, αποκαλύπτεται ότι δεν ρωτούσε από γνήσιο ενδιαφέρον, αλλά με υποβολιμαία σκοπιμότητα.

Ο Χριστός στην σημερινή Περικοπή, αναφέρει έναν ταξιδιώτη, ο οποίος κατεβαίνοντας από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ έπεσε στα χέρια ληστών, οι οποίοι αφού τον καταλήστεψαν, τον κακομεταχειρίστηκαν, τον γέμισαν πληγές και τον παράτησαν μισοπεθαμένο. Οι Πατέρες της Εκκλησίας ερμηνεύοντας την αλληγορία της παραβολής, αναγνωρίζουν στον καταπληγωμένο και μισοπεθαμένο ταξιδιώτη τη σύνολη ανθρωπότητα, η οποία πέφτοντας θύμα του διαβόλου, κατέβηκε από τον Παράδεισο της τρυφής, στην αρένα της παρούσας ζωής.

Καθώς κείτεται ανήμπορος ο ταξιδιώτης, ακούει βήματα και βλέπει να πλησιάζουν πρώτα ένας Ιερέας και μετά ένας Λευίτης, πνευματικοί ηγέτες του Ισραήλ, οι οποίοι όμως, συμπεριφέρονται ακριβώς το ίδιο. Πλησιάζουν, βλέπουν και απομακρύνονται χωρίς να βοηθούν. Για τους ακροατές της παραβολής, η συμπεριφορά του νομικού Ιερέα και του Λευίτη ήταν η αναμενόμενη. Οι μωσαϊκές διατάξεις απαγόρευαν στον καθένα γενικά, ιδίως όμως σε υπηρέτη του Ναού του Σολομώντος, ν’ ακουμπήσουν πτώμα καθώς μετά θεωρούνταν «ακάθαρτοι».

Και έρχεται ο Σαμαρείτης. Είναι αλλόφυλος, αλλόθρησκος, εχθρός. Κι όμως, αυτός σταματά στον επικίνδυνο τόπο, φροντίζει τον πληγωμένο και τον περιμαζεύει. Οι Πατέρες πάλι, στο πρόσωπο του Σαμαρείτη βλέπουν τον ίδιο τον Χριστό. Τι κάνει ο Σωτήρας μας; Επιχέει στο καταπληγωμένο σώμα της ανθρωπότητας «έλαιον και οίνον», ανεβάζει τον ασθενή στο υποζύγιο και τον μεταφέρει στο πανδοχείο, την Εκκλησία του, όπου με ασφάλεια και άνεση μπορεί να γίνει η αποθεραπεία. Τον επιμελείται όλη νύκτα, σύμβολο του ότι ο Χριστός δεν φείδεται κόπων και θυσιών χάριν του ανθρώπου, προβαίνοντας μάλιστα στην υπέρτατη θυσία του σταυρικού θανάτου. Και φεύγοντας από το πανδοχείο αποσυρόμενος από το ιστορικό προσκήνιο, παραγγέλει στον πανδοχέα, στους Αποστόλους και τους διαδόχους τους, να επιμεληθούν τον άρρωστο, να καταβάλουν κάθε δυνατή φροντίδα για την πνευματική αποκατάσταση του 

ανθρώπου. Παραδίδει δύο δηνάρια, στα οποία οι Πατέρες αναγνωρίζουν την Ιερά Παράδοση και την Αγία Γραφή, που έχουν παραδοθεί στην Εκκλησία ως απλανείς καθοδηγοί στην πνευματική τελείωση και ολοκλήρωση του ανθρώπου. Προειδοποιεί ότι θα επανέλθει για να ελέγξει και να αποδώσει την ένδικον μισθαποδοσίαν.           ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ