Το πρόβλημα ξεκινάει από την μη αγαστή συνύπαρξη των κατοίκων και των επαγγελματιών. Η κίνηση των οχημάτων έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

 

Τι μελετητικό γραφείο του κ. Πλέσια παρουσίασε χθες το βράδυ κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου την κυκλοφοριακή μελέτη που παρήγγειλε ο δήμος Ξάνθης προκειμένου, όπως σημείωσε ο δήμαρχος Χ. Δημαρχόπουλος, να γίνει κάτι και για αυτό το κομμάτι της παλιάς πόλης.

Παρόντες στην συνεδρίαση και οι κάτοικοι της παλιάς πόλης.

Η μελέτη κινήθηκε, σύμφωνα με τις γνώμες που διατυπώθηκαν από τους ομιλούντες, σε λάθος κατεύθυνση αφού το ζητούμενο είναι η αγαστή συνύπαρξη μεταξύ των επαγγελματιών της παλιάς πόλης και των κατοίκων της καθώς όλο το οικοδόμημα από πλευράς επισκεψιμότητας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρων.

IMG_20160627_184053 meleti 3

Το τεχνικό  κομμάτι της μελέτης ήταν άριστα τεκμηριωμένο και οι μετρήσεις του μελετητικού γραφείου σε πραγματική βάση, όμως, το ζητούμενο είναι όπως τονίστηκε από τους ομιλούντες να δοθεί πολιτική λύση, λαμβάνοντας υπ όψη την μελέτη.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο δεν δημιουργούν πρόβλημα τα αυτοκίνητα των κατοίκων της παλιάς πόλης αλλά των επισκεπτών.

Ερωτηθείς ο κ. Πλέσιας πώς θα διασφαλιστεί η κίνηση των πεζών και τον ΑΜΕΑ στους δρόμους της παλιάς πόλης, ανέφερε ότι πρότεινε ήπιας μορφής κυκλοφορίας των οχημάτων όπου σύμφωνα με την νομοθεσία οι πεζοί και οι ΑΜΕΑ θα έχουν προτεραιότητα έναντι των οχημάτων.

IMG_20160627_201232 meleti 1

Ο Μ. Φανουράκης έθεσε θέμα της λωρίδας με παβέ που είναι κατασκευασμένος στην Ορφέως και Αμοιρίδη και σηματοδοτούν το πεζοδρόμιο, πώς θα αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα όταν αυτή η λωρίδα κλείνει τους χώρους μπροστά στα καταστήματα;

Η απάντηση του δημάρχου ήταν ότι εφ όσον ο δρόμος χαρακτηρίζεται ήπιας κυκλοφορίας  δεν υπάρχουν λόγοι ύπαρξης της συγκεκριμένης λωρίδας στον συγκεκριμένο χώρο ή μπορεί να μεταφερθεί στο κέντρο του δρόμου.

Ο Δ. Μπένης στην τοποθέτηση του ανέφερε ότι από την στιγμή που θα παραλάβουμε την μελέτη θα πρέπει να την εφαρμόσουμε κιόλας διαφορετικά τι νόημα έχει δηλώνοντας ότι ο ίδιος δεν πιστεύει στους δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας για να συμπληρώσει ο δήμαρχος λέγοντας ότι θα θέσουμε ένα χρονικό περιθώριο δίμηνης εφαρμογής για να βρούμε τα αδύνατα σημεία και να κάνουμε την ανάλογη παρέμβαση.

Ο Σ. Τσιακίρογλου αφού ευχαρίστησε τους μελετητές απευθυνόμενος στο Σώμα είπε ότι βρίσκονται στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου για να πάρουν πολιτικές αποφάσεις και όχι τεχνοκρατικές,  σημειώνοντας πώς οι μελετητές έκαναν το καλλίτερο σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος για να τονίσει ότι το θέμα στην παλιά πόλη είναι η συνύπαρξη των επαγγελματιών με τους κατοίκους της παλιάς πόλης, τονίζοντας ότι έπρεπε να προηγηθεί η διαβούλευση με τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, ζητώντας να επανασυσταθεί η δημοτική αστυνομία η οποία και θα εφάρμοζε αυτά που θα αποφασιζόταν στο δημοτικό συμβούλιο.

Untitled XASAPIS 5

Φυσικά όλη την συζήτηση έκοψε ο Ιπποκράτης Καμαρίδης επαναφέροντας το θέμα της συζήτησης στην πραγματική του διάσταση λέγοντας ότι το θέμα της συζήτησης είναι η παραλαβή της μελέτης, τα υπόλοιπα θα συζητηθούν σε πολιτική βάση και στηρίζοντας την θέση του δημάρχου είπε ότι η παράταξη του ψηφίζει να στην παραλαβή της μελέτης.

Ο Δ. Μπένης ψήφισε λευκό.