Ακριβή μου δημόσια παιδεία

Πότε θα γίνει δωρεάν η παιδεία στον τόπο μας;

Πότε θα δομηθεί σωστά η παιδεία μας για να μην χρειάζεται εξωσχολική εργασία ο μαθητής;

Γιατί οι μαθητές της ευρώπης ξεκινούν τελειώνουν τις εργασίες τους στο σχολείο;

Γιατι η τροχαία κάνει τώρα έλεγχο στα λεοφωρεία που μεταφέρουν τους μαθητές αν πληρούν τις προυποθέσεις ασφαλείας των μαθητών;

Τον υπόλοιπο χρόνο κυκλοφορούν όπως κκλοφορούν;

Πολλά τα ερωτήματα αλλά δυστυχώς όπως συνήθως δεν υπάρχουν απαντήσεις από τους υπεύθυνους υπουργούς;

Οι δήμοι και η δημόσια υγεία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει την αύξηση των ασθενειών λόγω πολλών μαθητών στις τάξεις;

Υπάρχουν αίθουσες για όλα τα παιδιά της Ξάνθης ή απλά θα τα «παστώσουμε» και αν μας επισκεφθεί ο covid  θα κάνουν μάθημα με ανοιχτά παράθυρα και όποιο παιδάκι πούντιασε, πούντιασε, αλλά, θα υποχρεώσουν τους γονείς του να κάνουν τα εμβόλια.

Πολλά και αναπάντητα τα ερωτήματα μετά το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού για φέτος.

Περισσότερο από 30% είναι η αύξηση φέτος στα σχολικά είδη, με το χτύπημα του κουδουνιού στην πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η κατά τα άλλα δημόσια δωρεάν παιδεία στη χώρα μας έχει πάει περίπατο, αφού εκτός από τα σχολικά είδη χιλιάδες γονείς καλούνται να πληρώσουν δίδακτρα σε φροντιστήρια αλλά και σε ιδιαίτερα μαθήματα. Και αυτό μόνο και μόνο για να μπορέσουν τα παιδιά τους να αποκτήσουν τις γνώσεις που υποτίθεται θα έπρεπε να είχαν αποκτήσει πηγαίνοντας στο σχολείο.

Τα ερωτήματα πολλά και αναπάντητα  μιας και δυστυχώς για τη χώρα μας, το γενικότερο σύστημα είναι έτσι δομημένο και ενισχύει την υπόθεση της εξωσχολικής διδασκαλίας δημιουργώντας μια κλίμακα οικονομίας που μόνο δωρεάν δημόσια παιδεία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Είναι απορίας άξιο το γιατί εδώ και τόσα χρόνια μιλούμε για δωρεάν δημόσια παιδεία όταν στην πραγματικότητα αυτή δεν υπάρχει.

ΑΝ ΟΜΩΣ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΙΟ ΦΘΗΝΑ
ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

 

Στον αντίποδα, όταν μαθητές με θέληση και προσπάθεια, θέλουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και αυτό καταγράφεται στις πανελλήνιες, τότε οι γονείς εμπιστεύονται την ιδιωτική εκπαίδευση και ας κοστίζει.
Με λίγα λόγια, εκ του αποτελέσματος, η δωρεάν παιδεία δεν είναι και τόσο δωρεάν αφού στο τέλος οι επιτυχίες στην ανώτατη εκπαίδευση από την ιδιωτική παιδεία  είναι δεδομένες γιατί εκεί δεν θα δεις «παστωμένους» μαθητές και οι εκπαιδευτές δεν κοιτάζουν το ρολόι πότε θα τελειώσει η διδακτική ώρα και όταν ο καιρός είναι καλός, δεν θα τρέξουν για εκδρομές.
Είναι λυπηρό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα και γνωρίζουμε ότι δεν αρέσει.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ