ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Πέμπτη 28-06-2018               Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό                                                                                                    ΩΡΑ: 19:00-20:30                 Ναό Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Καβάλας.

                                              Παρασκευή 29-06-2018       Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                          Ναό Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Καβάλας.

 ΩΡΑ: 19:00-21:00                              Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

                                             Ἁγίων Δώδεκα Ἀποστόλων Ξάνθης.

 Σάββατο 30-06-2018             Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                          Ναό Ἁγίων Δώδεκα Ἀποστόλων Ξάνθης.

 

ΩΡΑ: 19:30                                Ὑποδοχή Ἱερᾶς Εἰκόνος Παναγίας

                                             Κοσμοσωτείρας,προστάτιδος τῶν ἁπανταχοῦ

Θρακῶν, εἰς τήν Κεντρική Πλατεῖα.

Δοξολογία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς

Τοῦ Θεοῦ Σοφίας.

 Κυριακή 01-07-2018               Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                           Ναό Ἁγίων Ἀναργύρων Ποταμιᾶς.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Ο ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ»

Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή περιγράφει την θεραπεία των δαιμονιζομένων στην χώρα των Γεργεσηνών. Με τη δράση του Χριστού μέσα στον κόσμο, με τη σταύρωση και την ανάστασή του και εν συνέχεια με την ίδρυση της Εκκλησίας καταργείται το έργο των δαιμόνων, ελευθερώνεται ο άνθρωπος από την κυριαρχία τους και αρχίζει μία νέα εποχή για την ανθρωπότητα.

Η εποχή μας, μολονότι δεν συμμερίζεται την αντίληψη των χρόνων της Καινής Διαθήκης για την επήρεια των δαιμόνων στον άνθρωπο, έχει να παρουσιάσει ποικιλία περιπτώσεων κυριαρχίας του δαιμονικού στοιχείου στη ζωή των ατόμων και των κοινωνιών, ώστε να μη μπορεί να αμφιβάλει κανείς για τη βοώσα παρουσία και φθοροποιό δράση του. Κι όποιος αμφιβάλλει, ας θυμηθεί τον πετυχημένο στίχο ενός γάλλου ποιητή ότι «η πιο έξυπνη πονηρία του διαβόλου είναι να μας πείθει ότι δεν υπάρχει».

Βέβαια, όποιος αναζητά το σατανά στις ανθρωπομορφικές η μάλλον τερατόμορφες παραστάσεις προηγουμένων εποχών, δεν θα τον βρει πουθενά και θα πλανάται με την εντύπωση πως δεν υπάρχει, ενώ στην πραγματικότητα το κακό έχει τόσες φθοροποιές και ολέθριες εκδηλώσεις μέσα στη ζωή, που αποτελεί μόνιμη παγίδα και μάλιστα για τον πιο ανύποπτο και απροειδοποίητο άνθρωπο»

Ο φόβος μπροστά στη δύναμη του Χριστού δεν οδηγεί τους κατοίκους της χώρας των γεργεσηνών στην αναγνώριση της μεσσιανικής εξουσίας του και στη δοξολογία του Θεού αλλά στην αρνητική τοποθέτηση απέναντί του. Μη μπορώντας να εκτιμήσουν την προσφορά Του και την επιτελεσθείσα θεραπεία των δαιμονιζομένων και φοβούμενοι μήπως υποστούν και άλλες υλικές ζημίες, όπως η καταστροφή της αγέλης της χοίρων, ζητούν από τον Κύριο να απομακρυνθεί.

Το υλικό συμφέρον τυφλώνει πολλές φορές τον άνθρωπο και δεν του επιτρέπει να δει καθαρότερα το πνευματικό του συμφέρον, τον κάνει να προτιμά την υποδούλωση στη δαιμονική δύναμη παρά την ελευθερία που προσφέρει ο Θεός.

Το μήνυμα της περικοπής είναι ένα μήνυμα ελευθερίας από τη δαιμονική κυριαρχία. Εάν το οικονομικό συμφέρον, η κοινωνική συμβατικότητα η άλλοι παράγοντες εμποδίζουν τον άνθρωπο να δεχθεί την θεία δωρεά, τότε παραμένει αιχμάλωτος των φθοροποιών δυνάμεων, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι αυτές είναι ανύπαρκτες, αφού δεν βρίσκει τις μορφές τους όπως τις συνέλαβαν άλλες προηγούμενες εποχές, ενώ στην πραγματικότητα αυτές τον καταδυναστεύουν.                                          ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ