ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

 

Κυριακή 05-06-2016         Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                      Κυψέλης.

 

Τετάρτη 08-06-2016       Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό         

ΩΡΑ: 19:00-20:30                      Ἀναλήψεως Τοῦ Κυρίου Μαργαριτίου.

 

Πέμπτη 09-06-2016           Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                     Ἀναλήψεως Τοῦ Κυρίου Εὐλάλου.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Ο ΦΩΤΟΔΟΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ»

Πρόκειται για ένα θαυμαστό γεγονός: Ένας εκ γενετής τυφλός αποκτά, με προσωπική επέμβαση του Ιησού Χριστού, την όρασή του. Σ’ αυτό όμως το αντικειμενικά αναμφισβήτητο θαύμα δεν αντιδρούν όλοι με ομοιόμορφο τρόπο. Τη στάση τους χρωματίζει η διάθεσή τους.

Παρά τη θρησκευτική μόρφωση και την κοινωνική τους θέση οι φαρισαίοι δείχνουν μια φοβερή ανικανότητα να δουν και να παραδεχθούν την αλήθεια. Καμία αντικειμενικότητα στην κρίση τους. Η εμπάθεια αχρηστεύει την κριτική τους δύναμη. Κι οδηγεί σε μια σειρά εξωφρενικών συλλογισμών και επιχειρημάτων.

Στην αρχή προσπαθούν να αρνηθούν το θαύμα. Επειδή όμως αυτό δεν είναι δυνατό επιχειρούν να διαστρεβλώσουν τα πράγματα. Αμέσως «διαπιστώνουν» παράβαση. Μια κίνηση αγάπης του Ιησού, την χαρακτηρίζουν «εργασία», παράβαση του Νόμου.

Λίγο πριν από το θαύμα είχαν σηκώσει πέτρες να λιθοβολήσουν το Χριστό∙ και τώρα τον κατηγορούσαν ότι παραβίασε την αργία του Σαββάτου, γιατί, τάχα, έφτιαξε λίγο πηλό και θεράπευσε τον τυφλό. Κατόπιν, καλούν τους γονείς του τυφλού, τους ρωτούν και τους ξαναρωτούν, ελπίζοντας να θηρεύσουν κάτι και  να στηρίξουν την άρνησή τους.

Μπροστά σ’ αυτή την εχθρότητα των ισχυρών και την επιμονή τους να λένε το άσπρο μαύρο και τη μέρα νύχτα, οι γονείς του τυφλού δειλιάζουν. Δεν έχουν το σθένος να μπλέξουν με τους άρχοντες. Βλέποντας ότι βρίσκονται σε περιβάλλον εχθρικό, προσπαθούν να ξεφύγουν. Και για να παρακάμψουν τη δυσκολία, αρνούνται να πάρουν θέση στο θέμα που έχει τεθεί σχετικά με την αντιμετώπιση του θαύματος. Κατόπιν καταφεύγουν σε μια υπεκφυγή για να μετατοπίσουν τη ευθύνη. «Ηλικία έχει, ρωτήστε τον».

Η γενναία όμως στάση του πρώην τυφλού δεν έμεινε απλώς μια έκφραση ευγνωμοσύνης για όσα είχε δεχθεί από το Χριστό. Αλλ’ έγινε αφετηρία ουσιαστικότερης γνωριμίας του Κυρίου. Είναι αξιοπρόσεκτα τα σκαλοπάτια, τα οποία ανεβαίνει καθώς εξελίσσεται η σύγκρουσή του με τους φαρισαίους. Την πρώτη φορά είπε: «Άνθρωπος λεγόμενος Ιησούς …». Αργότερα τονίζει τη βεβαιότητά του «ότι προφήτης εστίν».

Τέλος, τον βρίσκει πάλι ο Χριστός, για να του κάνει το αποκαλυπτικό ερώτημα, «Συ πιστεύεις εις τον Υιόν του Θεού;». Και ο πρώην τυφλός τότε κατορθώνει να δει όχι μόνο το επίγειο, αλλά κάι το πνευματικό φως: «Πιστεύω, Κύριε∙ και προσεκύνησεν αυτώ».

 

 

Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ  195η

 

Πρός τόν Ἱερό Κλῆρο καί τόν εὐσεβῆ Λαό

Τῆς καθ΄ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 

 

Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί,

Εἰσερχόμεθα σύν Θεῷ στήν θερινή περίοδο, τήν ὡραιότερη περίοδο τοῦ χρόνου, ὅπως χαρακτηριστικά ἐπισημαίνει ὁ προφητάνακτας Δαβίδ: «Σύ ποίησας πάντα τά ὡραῖα τῆς γῆς, θέρος καί ἔαρ σύ πλασας ατά». (Ψάλ. 73,17). Ἡ πατρίδα μας καί εἰδικότερα ὁ τόπος μας, ἡ Ξάνθη, ἔχει εὐλογηθεῖ μέ μιά ποικιλία τοπίων, μέ μαγευτικές παραλίες καί καταπράσινα βουνά, μέ τόν ποταμό Νέστο καί τό ἀπαράμιλλο οἰκοσύστημά του, μέ τό περιαστικό ἄλσος πού εἶναι ἕνας πνεύμονας πρασίνου γιά τήν πόλη τῆς Ξάνθης, καθώς καί μέ τήν λιμνοθάλασσα τῆς Βιστωνίδος πού φιλοξενεῖ σπάνια εἴδη πτηνῶν καί ἔχει τή δική της ἰδιαίτερη ὀμορφιά.

Ὅλες αὐτές οἱ φυσικές καλλονές τοῦ τόπου μας προσφέρουν εὐκαιρίες γιά ἀναψυχή τόσο στούς μόνιμους κατοίκους τῆς περιοχῆς ὅσο καί σ’ ὅσους θά τήν ἐπισκεφθοῦν κατά τήν θερινή περίοδο.

Εἶναι καθῆκον μας νά ἀγαποῦμε τόν τόπο μας καί νά τόν προφυλάσσουμε. Ὅμως τό καθῆκον αὐτό γιά ἐμᾶς τούς χριστιανούς δέν εἶναι μία ἁπλή ἠθική ἐπιταγή, ἀλλά κάτι πολύ περισσότερο: εἶναι θέλημα Θεοῦ! Εἶναι ὁ Θεός ἐκεῖνος πού ἔδωσε στούς πρωτόπλαστους τήν ἐντολή νά ἐργάζονται καί νά φυλάσσουν τήν κτίση καί τά δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ,  ὥστε αὐτή νά φανερώνει διαρκῶς τήν ὀμορφιά καί τή σοφία τοῦ Δημιουργοῦ, καί νά καθίσταται παράδεισος γιά τόν ἄνθρωπο.

Ὅπως ἔχουμε εὐθύνη γιά τήν κοινή μας ζωή μέσα στό σπίτι μας, ἀντίστοιχη εὐθύνη μᾶς ἀναλογεῖ καί γιά τό μεγάλο κοινό μας σπίτι, τό φυσικό περιβάλλον.

Καλούμαστε λοιπόν τόσο ὡς χριστιανοί ὅσο καί ὡς πολίτες νά ἐπιδείξουμε καί στή νέα ἀντιπυρική περίοδο αἴσθημα εὐθύνης καί ἐγρήγορση, ἀποφεύγοντας ὅ,τι θά μποροῦσε νά προκαλέσει πυρκαγιά (π.χ. ἀπόθεση σκουπιδιῶν, γυάλινα μπουκάλια σέ μή ἐλεγχόμενους χώρους) καί νά εἰδοποιοῦμε τίς ἁρμόδιες ὑπηρεσίες (Πυροσβεστική, Γενική Γραμματεία

 

 

 

 

 

 

 

Πολιτικῆς Προστασίας) σέ περίπτωση πού ὑποπτευθοῦμε κινήσεις τυχόν ἐμπρηστῶν ἤ ἔλθουμε ἀντιμέτωποι μέ ἐκδήλωση πυρκαγιᾶς.

Ἡ τοπική μας Ἐκκλησία ἔχει λάβει ὅλα ἐκεῖνα τά μέτρα πού ἀπαιτοῦνται γιά τήν ἀσφάλεια τῶν Ἱερῶν μας Ναῶν, τῶν Μονῶν καί τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Σχολῆς πού βρίσκονται ἐντός τοῦ περιαστικοῦ ἄλσους τῆς Ξάνθης.

Εὐχόμαστε ὅλοι νά ἐπιδείξουμε σύνεση καί ὑπευθυνότητα προκειμένου νά χαροῦμε τίς πλούσιες ὀμορφιές τοῦ τόπου μας καί αὐτό τό καλοκαίρι.

 

Διάπυρος πρός Κύριον εὐχέτης

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ