ΚΚΕ ΑΜΘ: Ευθύνες της Περιφέρειας για το οδικό δίκτυο

Με ανακοίνωσή του το ΚΚΕ ΑΜΘ, με αφορμή το δυστήχημα στην Εγνατία,  βάλλει κατά του Περιφερειάρχη γιατι το οδικό δίκτυο και κυρίως αυτό της Εγνατίας είναι Απαρχαιωμένο και ασυντήρητο το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ανεπαρκής οδοφωτισμός και σήμανση, ακαθάριστα πρανή και σημεία – μπαλώματα που προσομοιάζουν με «παγίδες θανάτου», ασυδοσία των εργολάβων που αναλαμβάνουν συντηρήσεις και αφού καρπώνονται παχυλές χρηματοδοτήσεις, παραδίνουν ημιτελή και προβληματικά έργα, με τις παρατάσεις και τις καθυστερήσεις να δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Παράλληλα η ολοένα και μεγαλύτερη αποψίλωση των δημόσιων ΚΤΕΟ της περιοχής που σε συνδυασμό με την ακρίβεια που τσακίζει το λαϊκό εισόδημα οδηγεί σε ελλιπή συντήρηση των ΙΧ, αυξάνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων.

Συν τοις άλλοις τα πανάκριβα διόδια στην Εγνατία, μετωπικά και πλευρικά, μετατρέπονται και αυτά σε «παγίδες θανάτου». Δεν είναι μόνο το πρόσφατο δυστύχημα στον Ίασμο, υπάρχουν πολλές ακόμα περιπτώσεις που έχουμε δυστυχήματα πλησίον σταθμών διοδίων, όπως τον Απρίλιο στον Πολύμυλο Κοζάνης. Είναι χαρακτηριστικό πως στο συγκεκριμένο σταθμό διοδίων του Ιάσμου υπάρχουν μόλις 3 διελεύσεις οχημάτων (η μία για αυτόματη διέλευση) με αποτέλεσμα τη δημιουργία «ουρών» χιλιομέτρων από αυτοκίνητα (που φτάνουν ακόμη και στις σημάνσεις για ανώτατο όριο ταχύτητας τα 80 και 100 χιλιόμετρα ανά ώρα) ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της μεγάλης διέλευσης ΙΧ και φορτηγών αυτοκινήτων.

Για όσους που, αντί του υπερώριμου αιτήματος για πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, μυρηκάζουν τα περί αντικατάστασης των μετωπικών με πλευρικά διόδια, αποτελεί απάντηση η απαράδεκτη κατάσταση με ουρές επίσης χιλιομέτρων σε πλευρικά διόδια, ιδιαίτερα στις εισόδους και εξόδους προς τουριστικές περιοχές. Κατάσταση πολλαπλά επικίνδυνη, αφού στο πολύ πρόσφατο παρελθόν καταγράφηκαν διαμαρτυρίες εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, με μεγάλες καθυστερήσεις ακόμα και ασθενοφόρων!!!

Στα παραπάνω χρειάζεται να συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που διασχίζει την περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δεν υπάρχουν σταθμοί ανάπαυσης των οδηγών (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), ενώ και οι χώροι πάρκινγκ είναι ελάχιστοι. Ταυτόχρονα, το κακοσυντηρημένο οδόστρωμα, όπως και η έλλειψη προστατευτικών τειχών από τον αέρα που αναπτύσσεται στην περιοχή κάνουν τη διέλευση ακόμη πιο επικίνδυνη.

Για ακόμη μια φορά επιβεβαιώνεται το τραγικό αποτέλεσμα για τον λαό από τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων με κριτήριο το κέρδος, είτε από το κράτος είτε από τους επιχειρηματικούς ομίλους, στον βωμό του οποίου θυσιάζονται τα όποια μέτρα ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Για όλα τα παραπάνω η διοίκηση της Περιφέρειας δεν προβάλει καμία διεκδίκηση από την κυβέρνηση για τα αναγκαία έργα υποδομής, για την κατάργηση των διοδίων, για τη χρηματοδότηση της συντήρησης του οδικού δικτύου. Περιορίζεται σε φιέστες και ευχολόγια σαν αυτά που είδαμε το 2024, που ανακηρύχθηκε ως «έτος οδικής ασφάλειας για την ΠΑΜΘ», με πανηγύρια και ενημερωτικές δράσεις που δεν λύνουν το πρόβλημα. Με την αποθέωση της λεγόμενης «ατομικής ευθύνης» των οδηγών.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης υπογραμμίζει για μια ακόμα φορά την ανάγκη της διεκδίκησης έργων υποδομής και συντήρησης για το σύνολο του οδικού δικτύου. Για να σταματήσουμε να μετράμε θύματα σε δρόμους καρμανιόλες. Για να ανοίξουμε το δρόμο μιας ριζικά διαφορετικής αντίληψης για την οδική ασφάλεια, που θα έχει στο επίκεντρο τη ζωή και την υγεία οδηγών και πεζών, χωρίς να τα βάζει όλα στο ζύγι του «κόστους – οφέλους».