Για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Ξάνθης για το 2024

Το προτεινόμενο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Ξάνθης για το 2024 κατά ένα μεγάλο μέρος αποτελεί αντιγραφή προηγούμενων ΤΠ για να τρίβουν τα χέρια τους εργολάβοι, μελετητικά γραφεία και ποικιλώνυμοι «επενδυτές». Απέχει πολύ από την κάλυψη των πραγματικών, σύγχρονων λαϊκών αναγκών, όπως ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στην αντιπλημμυρική θωράκιση, για αντιπυρική προστασία, ώστε να μην ξαναζήσουμε το έγκλημα του φετινού καλοκαιριού με τις πυρκαγιές που κατέκαψαν χιλιάδες στρέμματα δασικής έκτασης στην περιοχή της Θράκης. Στη συντριπτική του πλειοψηφία αφορά έργα που επανεντάσσονται ή βρίσκονται στη φάση υλοποίησης και δεν έχουν αποπερατωθεί και σε κάθε περίπτωση έρχονται και επανέρχονται από χρόνο σε χρόνο, σε κάθε Τεχνικό Πρόγραμμα για έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Η χρηματοδότησή τους είναι και αυτή έωλη, αφού τα κονδύλια προέρχονται ως προβλέψεις από τον κρατικό κορβανά, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, Φιλόδημος ΙΙ, που χρόνο με το χρόνο μειώνονται λόγω της πολιτικής που θέλει την Τοπική Διοίκηση να στηρίζει τα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όσο αφορά τις ζωτικές ανάγκες του λαού, δεμένη χειροπόδαρα στη δημοσιονομική πειθαρχία και τους κόφτες του Οικονομικού Παρατηρητηρίου, με τις μόνιμες δηλαδή «εποπτείες» και τα μνημόνια της ΕΕ και των κυβερνήσεων. Χωρίς απολογισμό του προηγούμενου τεχνικού προγράμματος η εισήγηση μοιάζει με ευχολόγιο. Ακόμη και τα έργα που εντάσσονται στο ΤΠ, προστίθενται και ποσά από ιδίους πόρους, που σημαίνει ότι είναι έσοδα από το χαράτσωμα των Δημοτών. Δεν περιλαμβάνονται έργα αναγκαία για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους.

Περιλαμβάνει πληθώρα αποσπασματικών παρεμβάσεων, χωρίς συνοχή και συνέχεια, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, όσο αφορά τις λαϊκές ανάγκες. Πρόκειται για έργα και παρεμβάσεις μικρής εμβέλειας και κόστους, που και αυτά στην πλειοψηφία τους υποχρηματοδοτούνται από τα προγράμματα και συμβάλει και ο Δήμος από την φορολογία των λαϊκών στρωμάτων, ή δεν χρηματοδοτούνται καθόλου και παραμένουν στις καλένδες.

Καμία πρόβλεψη για την αντισεισμική θωράκιση των δημόσιων κτιρίων, για αντιπλημμυρικά έργα, για αντιπυρική προστασία. Και πάλι για τη σχολική στέγη προβλέπονται και πάλι μόλις 12 παρεμβάσεις για την πυροπροστασία κτηρίων, που αναφερόταν στο ΤΠ των 4 προηγούμενων ετών που ποτέ δεν πραγματοποιούνται, αλλά και πάλι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την διενέργεια πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου σχολικών αλλά και δημοτικών κτιρίων. Επισημαίνουμε και πάλι ότι πολλά σχολεία του Δήμου Ξάνθης δεν διαθέτουν οικοδομική άδεια, πολλά είναι νεοκλασικά διατηρητέα, και η ενίσχυση της στατικότητας και αντισεισμικής θωράκισης δεν αποτελεί προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής, για πολλοστή φορά κι επισημαίνουμε και πάλι ότι η ανέγερση σχολικών κτηρίων θα έπρεπε ν’ αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης και όχι να ξαναφορολογείται ο λαός. Ο σχεδιασμός που αναφέρεται στο Τ.Π. είναι σταγόνα στο ωκεανό, τα προβλήματα της σχολικής στέγης, προστίθενται στην ήδη απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει εδώ και χρόνια σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στον Δήμο Ξάνθης (2χρονη προσχολική αγωγή σε κοντέινερ στα 2ο -3ο – 4ο -5ο -6ο και 9ο νηπιαγωγείο, ακατάλληλη αίθουσα σε μαγαζί στο 9ο Νηπιαγωγείο, νηπιαγωγείο και δημοτικά Δροσερού, 9ο -18ο Δημοτικό Σχολείο που συστεγάζονται, 4ο ΓΕΛ, κτλ).

Επίσης αναφέρεται ΤΠ η υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας του ΔΑΚ, στο οποίο ήδη έχουν απαγορευτεί η παρουσία θεατών λόγω της έλλειψης πιστοποιητικού πυρασφάλειας, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε καμία παρέμβαση στον κλειστό αθλητικό χώρο, ούτε προβλέπεται τίποτα για το 2024 για την αποκατάσταση θέρμανσης, συντήρησης, ηλεκτροφωτισμού που τείνει οι αγώνες διεξάγονται σιγά σιγά με κεριά αφού από τα 18 φωτιστικά είναι ενεργά μόνο τα 7.

Τεχνικό Πρόγραμμα που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του Δήμου υπέρ του λαού μπορεί να υπάρξει μέσα σε ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο προτεραιοτήτων και ιεραρχήσεων, όπου αποκλειστικό κριτήριο θα είναι η κάλυψη των διευρυνόμενων λαϊκών και κοινωνικών αναγκών. Με τιμονιέρη της οικονομίας την ίδια την εργατική τάξη, με τους δικούς της θεσμούς εξουσίας διαρθρωμένους σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής και κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής. Μόνο σε αυτό το πλαίσιο μπορούν να αντιμετωπιστούν η περιφερειακή και ενδοπεριφερειακή ανισότητα, να πραγματοποιηθούν έργα που θα δώσουν πραγματική ανάσα στο λαό της περιοχής και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής του, το φυσικό και αστικό περιβάλλον.

Η Λαϊκή Συσπείρωση σε αυτό το δρόμο θα συνεχίζει να παλεύει μαζί με το λαό. Φυσικά καταψηφίζουμε το ΤΠ του Δήμου Ξάνθης για το 2024 και ας έχουν προβλέψει οι κυβερνήσεις, με το θεσμικό τους πλαίσιο για την Τοπική Διοίκηση, να μας στερούν το δικαίωμα αυτή η ψήφος να καταμετράται. Μας αρκεί που καταγράφεται στη λαϊκή συνείδηση!

Για την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΒΟΓΙΑΤΖΉΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

Δημοτικός Σύμβουλος