Η γέφυρα στο Διάβα Καλαμπάκας κατασκευάσθηκε το 1982. Όλα αυτά τα
χρόνια δεν πάρθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης και συντήρησης της
γέφυρας παρότι υπήρχαν αναφορές για κίνδυνο κατάρρευσης καθώς και από
την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων. 17 Γενάρη 2016 η γέφυρα κατέρρευσε.
Η ElxisGroup πραγματοποίησε μια επί τόπου αποτύπωση της κατάστασης της
γέφυρας στις 21 Ιανουαρίου. Η κατάρρευση της γέφυρας πραγματοποιήθηκε
κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας και οφείλεται στην υποσκαφή ενός
υποστυλώματος, η οποία οδήγησε σε μετακίνηση, καθίζηση και στροφή του
υποστυλώματος και σε επακόλουθη πτώση του υποστηριζόμενου
καταστρώματος της γέφυρας.

10 Σεπτεμβρίου 2017 Κατέρρευσε μέρος της γέφυρας στην περιοχή του
Ιάσμου Ροδόπης στην Εθνική Οδό Ξάνθης-Κομοτηνής. Η γέφυρα του Κομψάτου
αποτελεί τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ξάνθης-Κομοτηνής και πρόκειται
για σύγχρονη κατασκευή. Δεν έχουν ακόμη διευκρινισθεί οι αιτίες.

2 Αυγούστου 1018 καταγγελία της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων
Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ) προκάλεσε παρέμβαση του προϊσταμένου
της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Λάμπρου Τσόγκα για την
κατάσταση της γέφυρας, που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με όλο
το οδικό δίκτυο της χώρας. Ζήτησε από τον εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης
να παραγγείλει τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης από
την Τροχαία και το Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης για διερεύνηση παράβασης
άρθρων του ποινικού κώδικα, που αφορούν παραβιάσεις κανόνων
οικοδομικής και έκθεσης και τυχόν άλλης αυτεπάγγελτα διωκόμενης
πράξης. Η ΠΟΣΕΜ σημείωνε ότι η γέφυρα βρίσκεται σε άθλια κατάσταση,
καθώς «όλη η επιφάνειά της σε όλα τα σημεία σύνδεσης είναι
κατεστραμμένη, υπάρχουν λακκούβες και πολλές ατέλειες, δημιουργώντας
τεράστιο πρόβλημα στα φορτηγά που κινούνται στα σημεία αυτά.

9 Νοεμβρίου 2018 Κατέρρευσε μέρος της γέφυρας στην Οδό Καβάλας-Ξάνθης.
Οι εργασίες στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού ξεκίνησαν το 1986. Ο
δρόμος τότε δεν ήταν απλά μια Εθνική οδός αλλά ένας διεθνής δρόμος.

Μετά την πτώση της γέφυρας στην Γένοβα της Ιταλίας στις 14 Αυγούστου
2018, με 40 νεκρούς και πολλούς τραυματίες (είχε κτιστεί το 1967 και
το 2016 είχαν πραγματοποιηθεί έργα ανακαίνισης) δημιουργείται
πρόσθετος φόβος.

Η γέφυρα των Κιμμερίων δεν απαιτεί κατόπτευση με drones ούτε ειδικές
μελέτες…

Όμως η «τύχη» δεν θα είναι κάθε φορά με το μέρος μας!

Η Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας αναλύει διεξοδικά την τελευταία περίπτωση
δείχνοντας τους ενόχους.

Όμως η «τύχη» δεν θα είναι κάθε φορά με το μέρος μας!

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της Δημοτικής Αρχής για τη κατάρρευση της γέφυρας μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο. «Εδώ και τώρα» να απολογηθούν μπροστά στον Καβαλιώτικο λαό.

Ενώ τα προβλήματα της εν λόγω γέφυρας ήταν γνωστά, τα είχαμε θέσει στα προ ημερήσιας διάταξης θέματα της 16ης/08-06-2018 συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, με το ερώτημα «Διαμαρτυρία κατοίκων για το δρόμο μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο», όχι μόνο δεν έκαναν τίποτε, αλλά δεν άρθρωσαν την παραμικρή κουβέντα, απαξιώνοντας τελείως τις ανησυχίες των κατοίκων. Το ότι ήταν ήδη γνωστή η κατάσταση της γέφυρας στη διοίκηση, αναγκάστηκε να το παραδεχτεί και η Δήμαρχος σε δηλώσεις της τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, δηλώνοντας ότι η κακή κατάσταση της γέφυρας επισημάνθηκε και από ειδικό επιστήμονα. Ωστόσο δεν έκαναν τίποτε, γιατί κατά την κυνική δήλωση της Δημάρχου «γέφυρες δεν γίνονται κάθε μέρα».

Μόνο η καθαρή τύχη «προφύλαξε» τους χιλιάδες διερχόμενους δημότες της Καβάλας και μη, από το να μην θρηνήσουμε θύματα.

Το γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας, ενός πολυσύχναστου δημοτικού και εθνικού αυτοκινητοδρόμου, φέρει τη σφραγίδα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που είναι ασύμβατη με τις λαϊκές ανάγκες. Μια ανάπτυξη που έχει πρώτο και κύριο στόχο το κέρδος, την επιδίωξη του κράτους της τοπικής διοίκησης των επιχειρηματικών ομίλων, για μείωση του κόστους συντήρησης την περικοπή κονδυλίων για σύγχρονες, ασφαλείς υποδομές, που μοιραία οδήγησαν στην «αναμενόμενη» κατάρρευση.

Η σημερινή εξέλιξη έφερε στο προσκήνιο τα ζητήματα της αντισεισμικής προστασίας και θωράκισης, της αντιπυρικής και αντιπλημμυρικής προστασίας που επανειλημμένα θέτουμε ως Λαϊκή Συσπείρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δηλαδή, εκείνα τα έργα που αφορούν την προστασία του λαού από φυσικές και τεχνικές καταστροφές, τα οποία δεν είναι πρώτα στη λίστα των κυβερνήσεων, των περιφερειακών και δημοτικών διοικήσεων, επειδή δεν αποφέρουν κέρδη στους μονοπωλιακούς ομίλους, σε αντίθεση με έργα βιτρίνας ή άλλες υποδομές, π.χ. αυτοκινητόδρομους που με τα διόδια ρέει διαρκώς χρήμα προς τους κατασκευαστικούς ομίλους. Πρακτική και τακτική που ούτε στο ελάχιστο δεν ξεφεύγει η σημερινή δημοτική αρχή. Η πολιτική της σημερινής διοίκησης του Δήμου, αλλά και των εκκολαπτόμενων χαλίφηδων που θέλουν να βρεθούν στη θέση του χαλίφη, που υποκλίνονται σε αυτού του τύπου την «ανάπτυξη», δεν πρόκειται να αλλάξει αν δεν την επιβάλουν με τον αγώνα τους οργανωμένα οι εργαζόμενοι.

Καλούμε τους εργαζόμενους της πόλης με αποφάσεις των σωματείων, των  συλλόγων, με επιτροπές αγώνα να διεκδικήσουν τη γρήγορη αποκατάσταση της γέφυρας και να απαιτήσουν άμεσα τον αντισεισμικό έλεγχο, σε πρώτη φάση σχολικών υποδομών και δημόσιων χώρων όπου συγκεντρώνονται πολλά άτομα. Να απαιτήσουν σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές με έργα αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας γιατί η «τύχη» δεν θα είναι κάθε φορά με το μέρος μας!.

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΒΕΑΙΣΣΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ