Με ερώτηση του προς τον Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Ν. Φίλη ο βουλευτής της Χ.Α. ζητά να μάθει τι προτίθεται να κάνει σχετικά με το μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης του σχολείου από τους μαθητές σε Ξάνθη και Ροδόπη.

ΘΕΜΑ :  Θράκη και Σχολική εγκατάλειψη

 

 

Εξαιρετικά υψηλό είναι το ποσοστό Δεκάξι μαθητές στους εκατό εγκαταλείπουν το σχολείο σε Ροδόπη και Ξάνθη αριθμός των μαθητών στην Θράκη  που εγκαταλείπουν το σχολείο πριν ολοκληρώσουν τη σχολική εκπαίδευσή τους. Είναι δηλαδή αν λάβουμε υπ’ όψη τα στατιστικά στοιχεία, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με τα ποσοστά μαθητικής διαρροής σε ολόκληρη τη χώρα. Μάλιστα τα υψηλότερα επίπεδα από το δημοτικό μέχρι το λύκειο τα εμφανίζει η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με μέσο όρο που στις πέντε περιφερειακές ενότητες προσεγγίζει το 10,59%, έναντι ποσοστού 7,69% της μαθητικής διαρροής στην Ελλάδα !  Την θλιβερή πρωτιά σε όλη τη χώρα κατέχει η περιφερειακή ενότητα της Ροδόπης, με ποσοστό 16,6% και  ακολουθεί η Ξάνθη με 15,59%.   Τα συμπεράσματα αυτά προήλθαν από έρευνα του “Experimentation on Social Policy for Youth” (ESPY), στην Αν.Μακεδονία & Θράκη, που παρουσιάστηκαν στη Κομοτηνή στην συνάντηση όσων συμμετείχαν στη σχετική επιτροπή. Τα εν λόγω προβλήματα αποδίδονται στην απασχόληση στις οικογενειακές αγροτικές επιχειρήσεις στα προβλήματα προσβασιμότητας των μαθητών στις αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές και σε έλλειψη μηχανισμού σύνδεσης των τοπικών αναγκών της αγοράς εργασίας με την επαγγελματική εκπαίδευση της ΑΜ-Θ. Επειδή δε, στόχος υψηλής προτεραιότητας, πρέπει να είναι η δημιουργία ενός θεσμοθετημένου πλαισίου λειτουργίας και υποστήριξης μιας επιτροπής,  που θα παρέχει διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών για την υλοποίηση στοχευόμενων δράσεων

                          Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί :

1)Υπάρχει σχεδιασμός για την καθιέρωση μηχανισμού σύνδεσης των τοπικών αναγκών της αγοράς εργασίας που είναι κυρίως αγροτοκτηνοτροφικής κατεύθυνσης με την επαγγελματική εκπαίδευση και την εξοικείωση των μαθητών με την έννοια του επιχειρείν ώστε να προσανατολίζονται έγκαιρα οι νέοι σε επιθυμητή και αποδοτική για τους ίδιους εργασιακή δραστηριότητα ;

2)Με ποιο τρόπο θα υιοθετηθεί ένα περισσότερο ευέλικτο εκπαιδευτικό σύστημα, με την καθιέρωση επαγγελματικών διαδικασιών πιστοποίησης προσόντων και την προσέγγιση μαθητών που είναι επιρρεπείς στη σχολική εγκατάλειψη με στόχο την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων και του περιορισμού της σχολικής εγκατάλειψης ;