ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ
Παρασκευή 07-11-2025 Ἑσπερινός εἰς τήν πανηγυρίζουσα Ἱερά
ΩΡΑ: 16:00-18:00 Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν, Ἐκκλησιαστικῆς
Σχολῆς Ξάνθης.
ΩΡΑ: 18:00-20:00 Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν (Καβακίου) Ξάνθης.
Σάββατο 08-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
ΩΡΑ: 07:00-11:00 Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Σταυρουπόλεως.
ΩΡΑ: 18:00-20:00 Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό
Ἁγίου Νεκταρίου εἰς τήν Ἱερά Μονή Ἁγίας Εἰρήνης.
Κυριακή 09-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ναό Ἁγίου Νεκταρίου Κρεμαστῆς.
Δευτέρα 10-11-2025 Ἑσπερινός εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Κων-
ΩΡΑ: 18:00-20:00 σταντίνου καί Ἑλένης Ξάνθης, ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ
Ἁγίου ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ
κ. Σ Ω Φ Ρ Ο Ν Ι Ο Υ
Παρασκευή 07-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 τῆς Τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης.
ΩΡΑ: 18:00 Μέγας Πανηγυρικός Ἐσπερινός εἰς τόν Ἱερό
Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Σταυρουπόλεως.
Σάββατο 08-11-2025 Πανηγυρική Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱερά Μονή
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν, Ἐκκλησιαστικῆς
Σχολῆς Ξάνθης.
ΩΡΑ: 17:30-19:30 Μέγας Πανηγυρικός Ἐσπερινός καί Λιτάνευσις Ἱερᾶς
Εἰκόνος εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νεκταρίου Κρεμαστῆς.
Κυριακή 09-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱερά Μονή Κομνηνῶν
ΩΡΑ: 07:30-10:30 Ξάνθης.
Δευτέρα 10-11-2025 Ἱερά Ἀγρυπνία εἰς τήν Ἱερά Μονή Κομνηνῶν
ΩΡΑ: 20:30-00:30 Ξάνθης, ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου
Μεγαλομάρτυρος Μηνᾶ.
Πέμπτη 13-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίων
ΩΡΑ: 07:30-10:30 Ἀποστόλων Ξάνθης ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Ἁγίου
Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«ΤΟ ΕΥΛΑΒΙΚΟ ΔΕΟΣ»
Και είπεν ο Ιησούς∙ Τις ο αψάμενός μου;» Την ερώτηση αυτή έκανε ο Χριστός ενώ «οι όχλοι συνέθλιβον αυτόν». Οι γύρω Του κοιτάζουν παραξενεμένοι. Ο Πέτρος και οι άλλοι μαθητές του είπαν: «Τι λες, Διδάσκαλε∙ τα πλήθη του λαού σε έχουν περικυκλωμένο, σε συνθλίβουν και συ λες, ποιός με άγγιξε;». Και όμως κάποιος με άγγιξε μ’ έναν τρόπο εντελώς ξεχωριστό, επιμένει ο Χριστός. «Όταν είδε η αιμορροούσα γυναίκα ότι δεν διέφυγε την προσοχή του Χριστού, ήλθε με τρόμο, έπεσε στα πόδια Του και Του είπε μπροστά σ’ όλο τον κόσμο την αιτία, για την οποία Τον άγγιξε, και πως αμέσως θεραπεύθηκε».
Το ιδιαίτερο που υπάρχει στην προσέγγιση της πονεμένης εκείνης γυναίκας, το αποκαλύπτουν ολοζώντανα οι λίγες λέξεις που χρησιμοποιεί ο ευαγγελιστής για να περιγράψει την σκηνή. «Προσελθούσα όπισθεν ήψατο του κρασπέδου του ιματίου αυτού», με την πίστη «καν των ιματίων άψωμαι σωθήσομαι». Η λέξις «όπισθεν» δείχνει περισσότερη προσπάθεια, κυρίως όμως αποκαλύπτει σεβασμό και δέος.
Κι αυτό, διότι δεν ένοιωθε τον εαυτό της άξιο να κάνει κάτι άλλο, να γονατίσει μπροστά στον Χριστό, να Του μιλήσει, να Τον παρακαλέσει, να πιάσει το χέρι Του. Μ’ αυτό τον τρόπο άγγιξε τον Χριστό η αιμορροούσα: μ’ ένα απέραντο δέος. Γι’ αυτό, παρ’ όλο που αυτή η επικοινωνία δεν είχε στην αρχή κανένα διάλογο, ήταν αληθινά συγκλονιστική και αποτελεσματική. Και η γυναίκα την ένοιωσε μ’ ένα μοναδικό τρόπο «και αμέσως σταμάτησε η αιμοραγία της». Αλλά και ο Χριστός αισθάνθηκε έντονα το γεγονός. «Ήψατο μου τις», είπε, «εγώ γαρ έγνων δύναμιν εξελθούσαν απ’ εμού».
Και εμείς αδελφοί τρέχουμε πίσω από τον Χριστό. Κάποτε Τον ακουμπούμε, πιθανώς το κύμα του όχλου να μας ρίχνει επάνω Του να Τον «συνθλίβουμε», όμως δεν κατορθώνουμε πάντοτε να έχουμε μία προσωπική, αποτελεσματική επαφή. Ας Τον πλησιάσουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να πει για μας «τις ο αψάμενός μου;».
Το ευλαβικό δέος αποτελεί τους μητρικούς κόλπους, όπου γαλουχείται μια πίστη προσωπική, δυνατή, ικανή να αποσπά την δύναμη του Θεού και να σώζει.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

