ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ
Παρασκευή 21-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τήν πανηγυρίζουσα Ἱερά
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Μονή Παναγίας Ἀρχαγγελιωτίσσης.
Σάββατο 22-11-2025 Ἑσπερινός εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου
ΩΡΑ: 17:30 Τρύφωνος Ξάνθης.
Κυριακή 23-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεοφάνους Ξάνθης.
Δευτέρα 24-11-2025 Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό ΩΡΑ: 18:00 Ναό Ἁγίας Αἰκατερίνης Γηροκομείου «ΜΕΓΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ».
Τετάρτη 26-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου
ΩΡΑ: 07:00-10:00 Στυλιανοῦ Ὡραίου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ
κ. Σ Ω Φ Ρ Ο Ν Ι Ο Υ
Σάββατο 22-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱερά Μονή Κομνηνῶν
ΩΡΑ: 07:00-10:30 διά τήν ἑορτήν τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Τσαλίκη.
Κυριακή 23-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ἁγίου Τρύφωνος Ξάνθης.
Τρίτη 25-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ἁγίας Αικατερίνης Γηροκομείου «Ο ΜΕΓΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ»
Τετάρτη 26-11-2025 Θεία Λειτουργία εἰς τό Ἱερό Παρεκκλήσιο
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ἁγίου Δημητρίου Σαμακώβ Ξάνθης.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«Η ΟΛΕΘΡΙΑ ΑΦΡΟΣΥΝΗ»
Η συγκέντρωση αγαθών που εξυπηρετούν την ζωή αποτελεί μια πολύ φρόνιμη και λογική ενέργεια για τον άνθρωπο και μάλιστα για τον οικογενειάρχη που από την εργατικότητα και την προνοητικότητά του εξαρτάται η ζωή των μελών της οικογένειάς του. Την οκνηρία και απρονοησία κανείς ποτέ δεν επήνεσε. Γιατί λοιπόν ο πλούσιος της σημερινής ευαγγελικής περικοπής χαρακτηρίζεται ως «άφρων»;
Πρώτα γιατί ο ορίζοντας του κόσμου τελειώνει στα όρια του εαυτού του. Ο πλησίον είναι ανύπαρκτος για την σκέψη και την ζωή του πλουσίου. Γιατί νομίζει ότι η υλική ευδαιμονία του είναι ατελείωτη και δεν πρόκειται να του την αφαιρέσει κανείς. Έτσι καταστρώνει μακρόπνοα σχέδια, λέγοντας στον εαυτό του: «ψυχή, έχεις, πολλά άγαθά κείμενα εις έτη πολλά, αναπαύου, φάε, πίε, ευφραίνου. Και γιατί καταπίεσε τελείως μέσα στα βάθη του υποσυνειδήτου του τον Θεό, νομίζοντας ότι τον αφάνισε και γλύτωσε από τον έλεγχό του.
Στους τρεις αυτούς λόγους διακρίνονται τα όρια ανάμεσα στη φρόνηση και στην αφροσύνη, στη λογική προνοητικότητα και στην παράλογη αποθεματοποίηση αγαθών. Στην μια περίπτωση διευκολύνει κανείς και εξυπηρετεί την ζωή την δική του και των οικείων του, στην άλλη την καταστρέφει, γιατί δημιουργεί αγχώδεις καταστάσεις από τις οποίες δύσκολα ελευθερώνεται. Πραγματικά, η χωρίς λόγο συσσώρευση αγαθών προκαλεί προβλήματα και οφείλεται στον πόθο του ανθρώπου να ξεφύγει από την σκέψη του θανάτου.
Έρχονται όμως στιγμές που σ’ ένα ξέσπασμα της καταπιεσμένης συνειδήσεως ακούγεται η φωνή του Θεού και θυμίζει αλήθειες ξεχασμένες και πραγματικότητες που θέλουμε να παρακάμψουμε. Σε κάτι τέτοιες στιγμές βλέπει κανείς την γύμνια και την αφροσύνη του παρ ὅλο που νομίζει ότι είναι θωρακισμένος με πολλά αγαθά και ότι η οργάνωση της ζωής του είναι απρόσβλητη.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

