ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 Συνεχίζει την ποιμαντική του πορεία ο Σεβασμιότατος Ξάνθης παρά το προχωρημένο της ηλικίας του.

Παρασκευή 31-10-2025     Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 17:30-19:00                   Ναό Ἁγίων Ἀναργύρων Βελόνης.

Κυριακή 02-11-2025         Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου

  ΩΡΑ: 07:00-10:30                Δημητρίου Κιμμερίων.                                   

  ΩΡΑ: 18:00-19:30             Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

                                             Ναό Ἁγίου Γεωργίου Κουτσοῦ.

Δευτέρα 03-11-2025             Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Γεωργίου Πασχαλιᾶς.

ΩΡΑ: 17:30-18:30              Ἐσπερινός εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς

Του Θεοῦ Σοφίας. Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Βασιλέως

Ἰωάννου του Βατάτζη.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟΥ

κ. Σ Ω Φ Ρ Ο Ν Ι Ο Υ

 

Δευτέρα 03-11-2025         Πανηγυρική Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Ἁγίου Γεωργίου Κουτσοῦ.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«ΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΦΤΩΧΕΙΑ»

Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή που διηγείται την παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου μας φέρνει μπροστά στο δύσκολο και ακανθώδες πρόβλημα του πλούτου και της φτώχειας. Ο φτωχός δεν κερδίζει την εύνοια του Θεού επειδή είναι φτωχός, άλλα επειδή στηρίζει τις ελπίδες του στο Θεό και ζει σύμφωνα με την εντολή του.

Και ο πλούσιος δεν είναι καταδικασμένος γιατί έχει υλικά αγαθά, αλλά γιατί στηρίζει την ζωή του στα αγαθά και όχι στο Θεό, γιατί έχει ξεχάσει το φτωχό συνάνθρωπό του και γιατί έχει κλεισθεί και παγιδευθεί στον πλούτο του. Ότι μπορεί ένας πλούσιος να είναι πρότυπο αγάπης και ένας φτωχός να είναι ασεβής, αποτελεί επίσης μια πιθανή κατάσταση μέσα στη ζωή.

Έτσι οι λέξεις «πλούσιος» και «πτωχός» για την διδασκαλία της Εκκλησίας μας έχουν ένα περισσότερο θεολογικό παρά κοινωνικό περιεχόμενο. Εκείνο στο οποίο αποβλέπει η παραβολή είναι η επισήμανση ενός πραγματικού κινδύνου, του κινδύνου της αυτάρκειας και της πεποίθησης ότι η ευημερία είναι ατέλειωτη.   Όλα αλλάζουν και ευρίσκεται ο άνθρωπος μπροστά σε απροσδόκητες εκπλήξεις. Όταν μάλιστα είναι αργά πια για να μετανοήσει, η κατάσταση τότε γίνεται αναπόφευκτα τραγική.

Αυτό που έστειλε τον πλούσιο τελικά στον Άδη δεν είναι κυρίως ο,τι έκανε, αλλ ὅ,τι δεν έκανε. Η αδυναμία του να προσέξει τον άλλον. Στο διάστημα της επίγειας ζωής του δεν καταδιώκει τον φτωχό. Απλώς τον αγνοεί. Κακό δεν του κάνει, αλλά ούτε τον νοιάζει αν ο Λάζαρος ζη η αν πεθαίνει. Αδιαφορεί διότι απλούστατα όλος ο κόσμος του κινείται σ’ένα κύκλωμα κλειστό. Κόσμος είναι ο εαυτός του, οι φίλοι του, οι απολαύσεις του.

Αν ο σημερινός πλούσιος της παραβολής δεν έχει όνομα, είναι διότι επέλεξε ο ίδιος να αγνοήσει τον αδελφό του κι έτσι να παραμείνει ανύπαρκτος για τον Θεό και τους ανθρώπους.

Μια ανάλογη στάση ζωής ρυθμίζει την συμπεριφορά και πολλών σημερινών ανθρώπων. Έχουμε περισσότερη ομοιότητα, αδελφοί μου, με τον πλούσιο απ’όσο συνήθως νομίζουμε.

 

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ