Ξάνθη, 8 Σεπτεμβρίου 2025

 

Προς:

Τον κ. Δήμαρχο και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης

(δια του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου)

 

Ανακοίνωση για τις διακοπές νερού στην Ξάνθη και τη συνεχιζόμενη έλλειψη ενημέρωσης της ΔΕΥΑ Ξάνθης προς τους συμπολίτες μας

Για άλλη μία χρονιά, εν έτει 2025 και ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο  οι κάτοικοι της Ξάνθης, βρέθηκαν αντιμέτωποι με προβλήματα έκτακτων διακοπών του νερού λόγω επαναλαμβανόμενων βλαβών του δικτύου της ΔΕΥΑΞ. Ενός δικτύου παλαιού, προβληματικού και ακατάλληλου σε πολλά σημεία του.

Εκείνο όμως που είναι ιδιαίτερα αδιανόητο και εξοργιστικό είναι η έλλειψη άμεσης και υπεύθυνης ενημέρωση των δημοτών από τη ΔΕΥΑΞ σχετικά με τις έκτακτες διακοπές νερού και τον εκτιμώμενο χρόνο αποκατάστασης.

Η διακοπή νερού δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων, ενώ επιφέρει ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες και οικονομικό κόστος στους επαγγελματίες της εκάστοτε περιοχής, οι οποίοι αδυνατούν να προγραμματίσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους.

Οι συμπολίτες μας αναγκάζονται να ζουν στο «σκοτάδι» σε όλη τη διάρκεια της διακοπής, χωρίς να γνωρίζουν πότε θα αποκατασταθεί η βλάβη, πώς να οργανώσουν τις ανάγκες τους και πώς να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις τους. Η μόνη ενημέρωση που ευτυχώς έχουν είναι από τα τοπικά ΜΜΕ και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΥΑΞ είναι συνήθως κατειλημμένο και το επίσημο site της επιχείρησης – το οποίο χρυσοπληρώνουμε – παραμένει σιωπηλό.

Η ΔΕΥΑΞ δείχνει να αντιμετωπίζει τους πολίτες της Ξάνθης ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αφού η μη ύπαρξη έγκαιρης και υπεύθυνης ενημέρωσης αποτελεί προσβολή προς τους δημότες και πλήγμα για την τοπική κοινωνία.

Η λύση είναι πολύ απλή ειδικά στην σημερινή εποχή της άμεσης μετάδοσης και διάδοσης της είδησης μέσω ψηφιακών συστημάτων».

Απαιτείται μια στοιχειώδης οργάνωση έτσι ώστε σε κάθε έκτακτη διακοπή, να εκδίδεται μια άμεση και επίσημη ανακοίνωση μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΥΑΞ και του Δήμου, αλλά και γιατί όχι μέσω ενός ομαδοποιημένου – αυτοματοποιημένου – μηνύματος SMS προς τους καταναλωτές, το οποίο μπορεί για παράδειγμα να έχει την εξής απλή μορφή:

«Έκτακτη διακοπή νερού στην περιοχή [όνομα περιοχής] λόγω βλάβης. Η αποκατάσταση αναμένεται έως [ώρα/ημερομηνία].»

Δεν απαιτείται ούτε κόπος ούτε χρόνος για τέτοιες αυτονόητες διαδικασίες, που απαλλάσσουν το τηλεφωνικό κέντρο από εκατοντάδες τηλεφωνήματα πολιτών που ζητούν να ενημερωθούν. Αντίθετα δείχνουν σεβασμό προς τους δημότες και καταναλωτές της ΔΕΥΑΞ και επίσης αναδεικνύουν τη σύγχρονη λειτουργία μιας δημοτικής Επιχείρησης με υπεύθυνο σχεδιασμό και σωστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος.

Καλούμε, λοιπόν, τη ΔΕΥΑΞ να σοβαρευτεί, να αφήσει πίσω της τους ερασιτεχνισμούς και να δείξει τον ανάλογο σεβασμό προς τους δημότες της Ξάνθης εφαρμόζοντας, μαζί με όλα τα άλλα που πρέπει να διορθώσει, άμεσα ένα σύστημα έγκαιρης και υπεύθυνης ενημέρωσης.

 

 

 

Σάββας Μελισσόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος

Επικεφαλής

ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ‘’ΜΠΡΟΣΤΑ’’