ΜΠΑΡΑΝ ΠΡΟΣ ΟΣΕ. ΒΑΛΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΕΣ. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ.
Με το καίριο ζήτημα της δρομολόγησης, έστω, εμπορικών αμαξοστοιχιών ασχολείται ο ανεξάρτητος βουλευτής Ξάνθης κ. Μπαράν Μπουρχάν, ο οποίος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό, αιτιολογώντας πλήρως την ερώτηση του, για το πότε ο ΟΣΕ θα … ευαρεστηθεί να δρομολογήσει τουλάχιστον εμπορικά τραίνα, προκειμένου να μειωθούν τα κοστολόγια στην μεταφορά εμπορευμάτων από την Ξάνθη στην Θεσσαλονίκη και Αθήνα και φυσικά αντίστροφα.
Θα έχει ενδιαφέρων η απάντηση του «αρμόδιου» υπουργού.
Ερώτηση προς: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Δήμα
Θέμα: Δρομολόγηση εμπορευματικών αμαξοστοιχιών που να συνδέουν την Θράκη με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της χώρας μέσω των υφιστάμενων γραμμών
Η Θράκη, παρά την κομβική της γεωστρατηγική θέση, διαθέτει σήμερα μόνο υφιστάμενη μονή και μη ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή που την συνδέει με το εθνικό δίκτυο. Από το 2020 οι επιβατικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στον βασικό άξονα της Θράκης έχουν διακοπεί, ενώ στο τμήμα Αλεξανδρούπολη–Ξάνθη εκτελούνται αποκλειστικά λεωφορειακά δρομολόγια αντικατάστασης. Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει την ανάγκη άμεσου επιχειρησιακού επανασχεδιασμού για την αξιοποίηση της γραμμής, ιδίως στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών.
Την ίδια στιγμή, στο βόρειο σιδηροδρομικό δίκτυο υλοποιούνται σημαντικά έργα αναβάθμισης (π.χ. Αλεξανδρούπολη–Ορμένιο, με συγχρηματοδότηση Ε.Ε. για τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία), ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη πολλαπλοί πάροχοι σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, με δυνατότητα δρομολόγησης «πλήρων συρμών» έως 750 τόνους. Τα δεδομένα αυτά καθιστούν απολύτως ρεαλιστική τη δρομολόγηση εμπορικών συρμών μέσω Θράκης προς Θεσσαλονίκη, Αθήνα και λοιπά εμπορικά κέντρα, υπό την προϋπόθεση συγκεκριμένων λειτουργικών ρυθμίσεων και βελτιώσεων που πρέπει να δρομολογηθούν από τον Διαχειριστή Υποδομής (ΟΣΕ) σε συνεργασία με τους παρόχους.
Η άμεση ενεργοποίηση της γραμμής για εμπορευματικές μεταφορές θα μειώσει το κόστος logistics για την τοπική παραγωγή, θα ενισχύσει τη βιώσιμη μεταφορά και θα συνδέσει τη Θράκη με τους στρατηγικούς κόμβους των διεθνών διασυνοριακών διαδρόμων που σήμερα αναβαθμίζονται.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποιο είναι το επικαιροποιημένο επιχειρησιακό και τεχνικό πλάνο του ΟΣΕ για την πλήρη επαναφορά λειτουργικότητας της γραμμής Θεσσαλονίκη–Αλεξανδρούπολη ώστε να καταστεί δυνατή η συστηματική διέλευση εμπορευματικών συρμών με προβλέψιμους χρόνους;
- Ποια είναι τα άμεσα έργα (π.χ. επισκευές αλλαγών, βελτίωση ισόπεδων διαβάσεων, αποκατάσταση/σήμανση, λειτουργικές διατάξεις σε σταθμούς Τόξοτες–Ξάνθη–Κομοτηνή) που μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες για να υποστηρίξουν με ασφάλεια εμπορευματικές κινήσεις;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μπουρχάν Μπαράν