Γιατί δεν πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα το ψηφιακό πελατολόγιο
Η Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος με επιστολή της στον αρμόδιο Υπουργό εξηγεί τους λόγους της συνάντησης και της διενέργειας ενός γόνιμου διαλόγου προς εξεύρεση λύσης για την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου που θα αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις του κλάδου να αποχωρήσουν από το επάγγελμα.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Η ομοσπονδία μας διαμαρτύρεται εντόνως κατόπιν της ενεργοποίησης του ψηφιακού πελατολογίου με το οποίο θα καταγράφονται στα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, τα οχήματα τα οποία θα εισέρχονται προς επισκευή και θα εξέρχονται μετά το πέρας των εργασιών, έτσι ώστε να καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο το πελατολόγιο των συνεργείων.
Όμως η θέσπιση ενός τέτοιου μέτρου που αφορά έναν πολύ μεγάλο επαγγελματικό κλάδο, χωρίς αυτός ο κλάδος να έχει ενημερωθεί αρμοδίως, θεωρούμε ότι είναι λάθος.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν με την εφαρμογή αυτού του ψηφιακού εργαλείου σίγουρα είναι πολλά για να περιγραφούν σε μια επιστολή και η ανησυχία των επισκευαστών είναι έκδηλη.
Ενδεικτικά παραθέτουμε μερικά ερωτήματα παρακάτω:
Α) Ποια θα είναι η διαδικασία καταγραφής του εισερχόμενου και εξερχόμενου οχήματος;
Β) Θα υπάρξει κάποιου είδους εκπαίδευσης των συναδέλφων για τη χρήση αυτού του ψηφιακού εργαλείου;
Γ) Πόσο επιπλέον διοικητική εργασία θα προσθέσει στον επαγγελματία επισκευαστή;
Δ) Θα υπάρχει κάποιο χρονικό περιθώριο προσαρμογής;
Μην ξεχνάτε ότι η επισκευή των αυτοκινήτων είναι από τη φύση της μια πολύ βαριά σωματική εργασία. Επίσης η τεχνολογία που φέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει καταστήσει την επισκευή τους πολύ δύσκολη τεχνικά, πολύ χρονοβόρα και απαιτεί την απόλυτη προσήλωση του τεχνικού στην επισκευαστική διαδικασία.
Τα περισσότερα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων λειτουργούν για τουλάχιστον 12 ώρες την ημέρα. Επιπλέον οι περισσότερες επιχειρήσεις επισκευής αυτοκινήτων είναι ατομικές ή έχουν μικρό αριθμό εργαζομένων και ο ιδιοκτήτης του συνεργείου συνήθως είναι και ο υπεύθυνος τεχνικός. Ο ιδιοκτήτης μιας τέτοιας επιχείρησης είναι επιφορτισμένος, με την εύρεση τεχνικών βλαβών, με την επισκευή των αυτοκινήτων, με την έκδοση τιμολογίων και αποδείξεων, με την παραγγελία των ανταλλακτικών, με την απάντηση των τηλεφωνημάτων των πελατών και πολλών άλλων παράπλευρων εργασιών. Ως εκ τούτο κάθε επιπρόσθετη διοικητική εργασία, θα δυσκολέψει κατά πολύ τους τεχνικούς, προσθέτοντας τους επιπλέον άγχος και κούραση.
Εκτός των προαναφερόμενων προβλημάτων, ένα συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων πρέπει να αντεπεξέλθει και στον καθημερινό αθέμιτο ανταγωνισμό, που αντιμετωπίζει από τα παράνομα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων που δρουν σε όλη την Ελληνική επικράτεια και το Ελληνικό κράτος δεν μπορεί να πατάξει. Συνεργεία τα οποία λειτουργούν μέσα σε αυλές, σε αποθήκες και λοιπούς χώρους, χωρίς άδειας λειτουργίας, χωρίς έναρξη στην εφορία, χωρίς ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς καταβολή ΦΠΑ, με αμοιβές πολύ χαμηλότερες από τα επίσημα συνεργεία.
Πως να ανταγωνιστούμε κάποιον που δεν έχει καμιά υποχρέωση προς το κράτος; Πως να κρατήσουμε ανοικτές τις επιχειρήσεις μας;
Αντιλαμβανόμαστε ότι όλες οι κινήσεις του υπουργείου σας έχει σαν πρόθεση την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ωστόσο θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας και τα προβλήματα που δημιουργούνται στον επισκευαστικό κλάδο του αυτοκινήτου.
Μπορεί να δημιουργηθεί μια ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών η οποία θα μας δίνει την δυνατότητα να κατονομάσουμε την παράνομη δραστηριότητα όλων αυτών των‘’ επαγγελματιών ‘’ που λειτουργούν εις βάρους του κλάδου μας , της οικονομίας αλλά και της ασφάλειας των πολιτών .Έχουμε παραθέσει πολλές προτάσεις στο Υπ. Οικονομικών για να περιορίσουμε την δράση των παράνομων συνεργείων , δεν έχει υλοποιηθεί ούτε μία !
Η ΟΒΕΑΜΜΕ ζητεί από την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών την άμεση έναρξη συνομιλιών μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε μέσα από τη διαλογική διαδικασία να οδηγηθούμε σε λύσεις κοινής αποδοχής. Ως εκ τούτου ζητούμε την αναστολή εφαρμογής του ψηφιακού εργαλείου εισερχομένων – εξερχομένων αυτοκινήτων.
Τα μέλη , τα σωματεία και όλη η διοίκηση της ΟΒΕΑΜΜΕ κινητοποιούμαστε και διαμαρτυρόμαστε εντόνως για το ψηφιακό πελατολόγιο αλλά και για τον τρόπο που επιλέγει η ΑΑΔΕ να το υλοποιήσει . Είμαστε πρόθυμοι να κλείσουμε τα καταστήματα μας και να απεργήσουμε για να ακουστεί η φωνή μας !