Νίκος Γουναρίδης: Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος- Υπεύθυνος εποπτείας και συντονισμού της Υπηρεσίας Ελέγχου: Σύντομα θα δούμε αποτελέσματα
Είναι γεγονός ότι η πόλη της Ξάνθης έχει ανοιχτές πληγές με τα τραπεζοκαθίσματα, τους κοινόχρηστοιυς χώρους και την ελεγχόμενη στάθμευση. Το ευτύχημα μέσα σε όλα αυτά, είναι ότι την ευθύνη την ανέλαβε ο Νίκος Γουναρίδης, που λόγω της επαγγελματικής του ιδιότητας, είναι γνώστης του αντικειμένου και η εμπειρία του, μαζί με την στήριξη του δημάρχου στην οργάνωση θα φέρει πολύ σύντομα τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Είναι γεγονός ότι η νέα δημοτική αρχή, προσπαθεί να οργανώσει τα πράγματα από το μηδέν, με δεδομένο ότι οι προηγούμενες διοικήσεις λειτουργούσαν στο «πάμε και όπου βγει».
Μοιραία, ο δήμαρχος και οι στενοί του συνεργάτες, πλην ορισμένων που κοιτάνε την πολιτική τους «πάρτι», οι υπόλοιποι καταβάλουν φιλότιμες προσπάθειες για να αλλάξουν τα πράγματα στην πόλη και μπορεί ακόμη να μην υπάρχουν ορατά αποτελέσματα όμως οι άνθρωποι του δημάρχου, με πρώτο και καλύτερο τον ίδιο, ο οποίος, για χάρη της δουλειάς του, άφησε πίσω τις δημόσιες σχέσεις και την άμεση επαφή με τους πολίτες κατά το γνωστό πολιτικάντικο τρόπο του παρελθόντος. Σαφέστατα μόλις δρομολογήσει το έργο του θα πρέπει και ο ίδιος να το κοινωνήσει στους πολίτες.
Με δεδομένο ότι οι άνθρωποι του Στράτου Κοντού ήρθαν στον δήμο να δουλέψουν και αυτό κάνουν, μακριά από φιέστες και μεταξύ αυτών που παλεύουν για ένα καλύτερο αύριο για την πόλη, είναι ο Νίκος Γουναρίδης, ο οποίος ανέλαβε το δύσκολο έργο, χωρίς προσωπικό, να φέρει σε πέρας όλες τις κανονιστικές αποφάσεις του δήμου. Ένα έργο δύσκολο ομολογουμένως, με δεδομένο ότι το τμήμα του στερείτε προσωπικού και δημοτικής αστυνομίας. Παρόλα αυτά, διαθέτοντας φιλότιμο και εμπειρία στα θέματα συντονισμού της εποπτείας και ελέγχου, το αποτέλεσμα, θα είναι ορατό πολύ σύντομα, χωρίς να λησμονούμε το γεγονός ότι ένας σεβαστός αριθμός δημοτικών υπαλλήλων, κινούνται στην λογική της «λευκής απεργίας και της ανευθυνότητας».
Άλλωστε είναι λογικό, όταν η πόλη, τα τελευταία 10 με 15 χρόνια που κινούνταν στον αυτόματο πιλότο, να υπάρχουν σοβαρά κενά και αυτά τα κενά, καλείτε ο δήμαρχος και οι στενοί του συνεργάτες που διαθέτουν φιλότιμο, να ξεμπλοκάρουν τον «αυτόματο πιλότο» και να μπουν στην διαδικασία επούλωσης των πληγών.
Η ΗΧΩ συνομίλησε με τον Νίκο Γουναρίδη ο οποίος παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα αλλά σημείωσε ότι οι λύσεις έχουν σχεδιαστεί και δρομολογηθεί. «Πρέπει να γνωρίζεται ότι όλες οι κανονιστηκές του δήμου, πρέπει να ελέγχονται από το τμήμα ελέγχου που αυτή την στιγμή έχω την εποπτεία του. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την στιγμή είναι ο έλεγχος των τραπεζοκαθισμάτων. Είχε δοθεί μία παράταση από τον δήμο στις Τεχνικές Υπηρεσίες μέχρι τέλους Μαρτίου. Δίνονται οι άδειες και γίνονται έλεγχοι όσο μπορούμε από την υπηρεσία ελέγχου, η οποία όπως γνωρίζεται απαρτίζεται από δύο υπαλλήλους. Πιστεύω ότι σύντομα θα ενισχυθεί για να γίνεται καλύτερα ο έλεγχος. Αυτή την στιγμή ο έλεγχος μπορεί να γίνει μόνο τις πρωινές ώρες».
Αξίζει να επισημάνουμε ότι τις πρωινές ώρες που το τμήμα ελέγχου κινείτε στην αγορά, οι περισσότεροι επαγγελματικοί χώροι είναι τακτοποιημένοι. Σύμφωνα με τον ίδιο, τώρα που ξεκινάει η καλοκαιρινή περίοδος, πρέπει να ξεκινήσουν οι έλεγχοι και απογευματινές και βραδινές ώρες γιατί εκεί ειναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα περισσότερα σημεία της πόλης που καταλαμβάνουν μεγαλύτερο από όσο δικαιούνται κοινόχρηστο χώρο και εμποδίζουν την διέλευση των πεζών. «Η υπηρεσία μας θέλει να κρατήσει μία ισορροπία μεταξύ των πολιτών και των καταστηματαρχών πρέπει και οι δύο να μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά και τα καταστήματα να λειτουργούν σύννομα αλλά και οι πεζοί να λειτουργούν στους δημόσιους χώρους».
ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ
Σύμφωνα με τον Ν. Γουναρίδη, η δημοτική αρχή, βρίσκεται στο τελικό στάδιο της λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης για να μπορέσει να μπει σε μία κανονικότητα η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με τα οχήματα. «Προσπαθούμε να βρούμε δημοτικούς χώρους στάθμευσης για να διευκολύνουμε τους πολίτες, και το επόμενο στάδιο είναι και όπως γνωρίζεται, έχουν τοποθετηθεί βυθιζόμενες μπάρες περιμετρικά της παλιάς πόλης, να γίνει μία κανονιστική για την λειτουργία και την κυκλοφορία στην παλιά πόλη, για να μπορέσουν να συνυπάρξουν οι κάτοικοι της παλιάς πόλης, με τα καταστήματα, τα οποία και προβάλλουν την παλιά πόλη».
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: όπως γνωρίζεται, το επάγγελμά μου είναι αστυνομικός και αυτή την στιγμή, υπάρχει και μεγάλη μείωση στο προσωπικό της αστυνομίας που δεν μπορεί να λειτουργεί σωστά, και θα μπορούσε να στηρίξει το έργο μας, και το μεγαλύτερο λάθος που έγινε ποτέ από τις προηγούμενες διοικήσεις, είναι η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Θα βοηθούσε πάρα πολύ στην νομιμότητα και την ευταξία της πόλης. Πιέζουμε το υπουργείο γιατί έχουμε κάνει αίτημα να προσληφθούν δημοτικοί αστυνομικοί και πλέον δεν είναι στο δικό μας χέρι και η Κεντρική Διοίκηση είναι αυτή που θα αποφασίσει.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ; ΧΡΟΝΟΔΙΓΡΑΜΜΑ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν έχουμε σαφή εικόνα, όμως παρακολουθώντας το θέμα, σε άλλους δήμους που το αίτημα έγινε πριν από ένα χρόνο, δεν έχει γίνει η προκήρυξη. Για το 2025 δεν περιμένουμε δημοτική αστυνομία. Ελπίζουμε για το 2026.
Είναι στον σχεδιασμό σας η επαφή με την ηγεσία των επαγγελματιών για να συζητηθούν όλα αυτά, να δείξουν και αυτοί κάποια κατανόηση για να μπορέσει η πόλη να πορευτεί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εννοείται ότι θα γίνουν με όλους τους επαγγελματίες συναντήσεις για να βρούμε κάποιες λύσεις από κοινού για να μπορούν να λειτουργούν όλα πιο σωστά. Σαν δημοτική αρχή, θέλουμε τους πολίτες δίπλα μας και μέσα από την συζήτηση να βρίσκονται λύσεις που είναι το ζητούμενο.
ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ. ΠΟΤΕ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η Ελεγχόμενη στάθμευση είχε πάρα πολλά προβλήματα από την αρχή για αυτό και καθυστέρησε τεχνικά. Με τις ανάλογες πιέσεις στην ανάδοχο εταιρεία, τα προβλήματα ένα ένα λύνονται. Πιστεύω ότι στους πρώτους καλοκαιρινούς μήνες, θα ξεκινήσουμε το πρόγραμμα πιλοτικά. Έχω επικοινωνήσει με τους αντίστοιχους υπεύθυνους άλλων πόλεων που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα της Ελεγχόμενης στάθμευσης. Το ζήτημα είναι ότι κάθε πόλη έχει τα δικά της προβλήματα. Τις δικές της ιδιαιτερότητες. Στην έναρξη της υλοποίησης του προγράμματος, θα είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με τους πολίτες για να μπορούμε βελτιώνουμε και να λύνουμε τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται κατά την διάρκεια της λειτουργίας.
Το ίδιο το σύστημα σας δίνει τεχνικά την δυνατότητα τροποποιήσεων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι έχει αυτή την δυνατότητα. Τεχνολογικά είναι ευέλικτο και καινούριο. Θα ελέγχονται όλα από αισθητήρες που μπορούμε εύκολα να δούμε τα προβλήματα. Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι ο περιορισμός της κίνησης στο κέντρο, να έχει λιγότερο χρόνο στάθμευσης το όχημα, που θα είναι καλό για την αγορά κάτι που σημαίνει ότι αν γίνεται ο έλεγχος στο κέντρο, τα αυτοκίνητα θα μετακινηθούν προς τις γειτονιές. Προσπαθούμε να βρούμε χώρους για να αποσυμφορίσουμε και τις γειτονιές ούτως ώστε να γίνεται ο σωστός έλεγχος της κυκλοφορίας παντού. Είναι ένα μεγάλο και «ζωντανό» πρόβλημα. Δεν είναι ότι ξεκινάμε την ελεγχόμενη στάθμευση και τελείωσε. Κάθε μέρα θα βλέπουμε τα προβλήματα και θα τα αλλάζουμε με γνώμονα το καλό των πολιτών.
Τι προσωπικό θα χρειαστεί για να εφαρμοστεί αυτό το πρόγραμμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το σύστημα θα ανήκει στην υπηρεσία ελέγχου. Θα ενισχυθεί από το υπάρχων προσωπικό άλλων υπηρεσιών του δήμου, μέχρις ότου επανδρωθεί με την δημοτική αστυνομία. Θα βλέπει ο υπάλληλος ποιο όχημα δεν έχει πληρώσει και θα πηγαίνει στοχευμένα για έλεγχο.
Το εισιτήριο για το παρκάρισμα θα είναι ίδιο σε όλα τα σημεία της πόλης όπως για παράδειγμα ο χώρος της λαϊκής του Σαββάτου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για τον συγκεκριμένο χώρο που με ρωτάτε, θα είναι πιο φθηνό γιατί είναι στην βήτα ζώνη. Κάθε χρόνο λαμβάνεται απόφαση της τιμολογιακής πολιτικής για την ελεγχόμενη στάθμευση. Εμείς, τον Δεκέμβριο, πήραμε απόφαση για την μείωση της τιμής. Επίσης βάλαμε και ένα περιθώριο μισής ώρας μέχρι να κόψουν εισιτήριο, να πεταχτούν κάπου για δέκα λεπτά. Όλα αυτά όμως είναι οι λεπτομέρειες της ελεγχόμενης στάθμευσης που θα μιλήσουμε στο μέλλον για όλα αυτά. Είναι πολλά στα σημεία που πρέπει να διερευνηθούν. Το επόμενο διάστημα θα κάνω την συνάντηση με την αστική συγκοινωνία. Απαιτείτε η συνεργασία με την αστική συγκοινωνία για να βοηθηθεί η αποσυμφόρηση στο κέντρο.
Αυτή ήταν η συνομιλία μας με τον Ν. Γουναρίδη, ο οποίος είναι αποφασισμένος να βάλλει τάξη στην όποια αταξία της πόλης αναφορικά με τα καθήκοντά του
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ