Το ΚΤΕΛ Ξάνθης στηρίζει την Ξάνθη 10 μήνες, οι δήμαρχοι  δεν μπορεί να το στηρίξουν δύο;

ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Χωρίς δρομολόγια του ΚΤΕΛ τα ορεινά και οι παραλίες της Ξάνθης;

Σοβαρότατο θέμα, λόγω της υπέρμετρης αύξησης των τιμών των καυσίμων,  έχει δημιουργηθεί πλέον στην μεταφορά των Ξανθιωτών από και προς την περιφέρεια της Ξάνθης, αφού πλέον το κόστος μεταφοράς υπερβαίνει κατά πολύ τα έσοδα από την μεταφορά των συμπολιτών μας, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι των ορεινών δήμων αλλά και των πεδινών απομακρυσμένων οικισμών καθώς και των παραλιών της Ξάνθης,  να μην εξυπηρετούνται όπως θα έπρεπε με αποτέλεσμα, να υπάρχει σκέψη στο προεδρείο του ΚΤΕΛ να περισκοπούν ή ακυρωθούν δρομολόγια, με ότι αυτό συνεπάγεται στην μετακίνηση των συμπολιτών μας από και προς την πρωτεύουσα του νομού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Θέμη Γεωργιάδη, το Δ.Σ. σκέφτεται σοβαρά να ακυρώσει δρομολόγια, γιατί δεν είναι δυνατόν π.χ. το κάθε δρομολόγιο προς τα ορεινά του δήμου Ξάνθης να κοστίζει σε καύσιμα, οδηγό και φθορά 150 ευρώ και το δρομολόγιο να φέρνει 20 ευρώ στο ταμείο των μετόχων για να καταλήξει λέγοντας: «Δεν θα κάνουμε την κοινωνική πολιτική των δήμων και αυτοί να σφυρίζουν αδιάφορα».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ξάνθης  Α.Ε. ζητήθηκε συνδρομή από τους δήμους, τουλάχιστον τους δύο με τρείς νεκρούς μήνες του καλοκαιριού και του χειμώνα να συνεισφέρουν στο κόστος της μεταφοράς, στην λογική ότι πλέον αυτό το επίμαχο χρονικό διάστημα το ΚΤΕΛ δεν λειτουργεί ως επιχείρηση αλλά ως κοινωνικός φορέας, όπως ακριβώς γίνεται και σε άλλους δήμους της Ελλάδος.

Εξηγώντας ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, ανέφερε με βάσει ντοκουμέντα ότι συγκεκριμένα ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα (τα στοιχεία είναι στην διάθεση του κάθε ενδιαφερομένου φορέα), σειρά δήμων επιδοτούν τα ΚΤΕΛ κάνοντας πραγματικά κοινωνική πολιτική, εξυπηρετώντας τους δημότες των απομακρυσμένων οικισμών τους.

Συνομιλήσαμε με τον αντιδήμαρχο οικονομικών ο οποίος ανέφερε ότι το αίτημα του ΚΤΕΛ Ξάνθης για ενίσχυση τους «άγονους» μήνες απορρίφθηκε από την συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής και ότι δεν το περνάει ο ελεγκτής, αλλά, ανέφερε ότι θα το ξαναδούνε το θέμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δήμαρχος Αβδήρων Γ. Τσιτιρίδης ανέφερε ότι δεν βοηθάει η νομοθεσία αλλά δεν θα είχε αντίρρηση να ενημερωθεί λεπτομερώς και αν μπορεί ο δήμος Αβδήρων θα στηρίξει την όποια προσπάθεια για μία εύρεση λύσης, αναγνωρίζοντας ότι τα πράγματα είναι δύσκολα για το ΚΤΕΛ Ξάνθης, ανέφερε ότι θα το κάνει.

Δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία μας με τον δήμαρχο Τοπείρου Θ. Μίχογλου.

Πιο θετικός από όλους ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Κ. Κουρτίδης ο οποίος ανέφερε ότι γνωρίζει το θέμα, το ερευνά και ετοιμάζει την σχετική πρόταση προς στήριξη του ΚΤΕΛ Ξάνθης. Δεν θέλησε να μας πει περισσότερα στην λογική ότι αναζητεί την φόρμουλα και ως διακεκριμένος νομικός που είναι, θα υποβάλλει την πρόταση του για να στηριχθεί το ΚΤΕΛ της Ξάνθης που στην ουσία επιτελεί κοινωνικό έργο.

Τέλος θα πρέπει να θέσουμε υπόψη των συμπολιτών μας και την πραγματική διάσταση του όλου θέματος. Το ΚΤΕΛ Ξάνθης Α.Ε. είναι μία επιχείρηση που λειτουργεί με τους κανόνες της αγοράς.  Με λίγα λόγια αν ένα δρομολόγιο δεν έχει κέρδος για την επιχείρηση δεν πραγματοποιείται ανεξάρτητα αν το Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΤΕΛ Ξάνθης Α.Ε. στην προσπάθεια του να προσφέρει και κοινωνικό έργο, απορροφά τις ζημίες. Όμως, οι τελευταίες υπέρογκες αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης, στα ανταλλακτικά και την συντήρηση των οχημάτων, κάνουν σχεδόν απαγορευτικό το μεταφορικό τους έργο.

Τέλος θα πρέπει να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας ότι αν ένα δρομολόγιο δεν έχει πληρότητα 30% και πάνω, με απόφαση του το ΔΣ των μετόχων, διακόπτει το δρομολόγιο. Άρα η όποια δυσμενείς απόφαση του ΚΤΕΛ Α.Ε. για δρομολόγια που είναι ασύμφορα, καλύπτονται από τον νόμο.

Στο χέρι πλέον των δημάρχων της Ξάνθης είναι να στηρίξουν την προσπάθεια του ΚΤΕΛ Ξάνθης, να το στηρίξουν με μία μορφή επιδότησης, άλλωστε το κάνουν τόσοι δήμοι στην Ελλάδα για το επόμενο δίμηνο ή τρίμηνο που το μεταφορικό έργο μειώνεται δραματικά.

Και στο τέλος, που ακούστηκε μία επιχείρηση να παράγει έργο και να ασκεί κοινωνική πολιτική σε βάρος των συμφερόντων της και οι δήμαρχοι να απολαμβάνουν την ευαρέσκεια των πολιτών;

Τέλος, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ξάνθης, Θέμη Γεωργιάδη μέσα στην επόμενη εβδομάδα και πριν το Διοικητικό Συμβούλιο πάρει οριστικές αποφάσεις για μείωση ή ακύρωση των δρομολογίων προς τους οικισμούς και τις παραλίες, θα επιδιώξει συνάντηση με τους δημάρχους και τον κ. Αντιπεριφερειάρχη, προκειμένου να συζητηθούν λύσεις για να μην ταλαιπωρηθούν οι συμπολίτες μας στην περιφέρεια της Ξάνθης.