Με την  αριθμ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/4/οικ.14000/15-07-2020 (ΑΔΑ: 9Α8Μ46ΜΤΛ6-98Ω) ξεκίνησαν οι διαδικασίες «αξιολόγησης» οι οποίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους. Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΟΣΥΑΠΕ τα τελευταία έτη και συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία μέχρι σήμερα.

Υπενθυμίζουμε ότι με αυτήν την απεργία αποχή ακυρώσαμε την τότε αξιολόγηση του Μητσοτάκη με τα αυθαίρετα ποσοστά που θα παρήγαγαν απολύσεις και καταργήσαμε την απεργοκτόνα τροπολογία Γεροβασίλη. Μάλιστα, με την 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, κρίθηκε νόμιμη μορφή αγώνα και δικαιώθηκε συνάδελφος που αποκλείστηκε από τις κρίσεις προϊσταμένων, λόγω της συμμετοχής του στην Απεργία – Αποχή.

Η άρνησή μας στην «αξιολόγηση» αυτή δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι υποτιμούμε την ανάγκη της συνεχούς βελτίωσης της εργασίας των υπηρεσιών των Περιφερειών μας, την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και κυρίως αποτελεσματικής και άμεσης εξυπηρέτησης των πολιτών.

Πάγια θέση της Περιφερειακής ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ είναι ότι οι δημόσιες υπηρεσίες υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας, και όχι να ικανοποιούν τα συντεχνιακά συμφέροντα και την αναπαραγωγή της γραφειοκρατίας, κόντρα σε λογικές οι οποίες θέλουν να υπηρετούν το πελατειακό κράτος και τα τοπικά ρουσφετολογικά μικροσυμφέροντα.

Η ανάγκη να απέχουμε αυτή τη χρονική στιγμή από την αξιολόγηση , προκύπτει :

  • Γιατί προϋποθέτει να προηγηθούν οι κρίσεις προϊσταμένων ώστε με τη σειρά τους ως αξιοκρατικά τοποθετημένοι να αξιολογήσουν τους υφισταμένους τους. Το Υπουργείο Εσωτερικών εξακολουθεί να ανέχεται τις αυθαίρετες τοποθετήσεις προϊσταμένων χωρίς κρίσεις συντηρώντας την «ημετεροκρατία», παραβιάζοντας τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας. Οι καταγγελίες και το εξώδικο της Ομοσπονδίας αποδείχθηκαν ανίσχυρα να δώσουν πραγματικές λύσεις αφού  δεν συνοδεύθηκαν με  νομικές ενέργειες.
  • Γιατί προϋποθέτει την ανάκληση του απαράδεκτου και αντιδημοκρατικού νομικού πλαισίου το οποίο κατάργησε τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων από τα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων αντικαθιστώντας τους με Εκτελεστικούς Γραμματείς και Γενικούς Διευθυντές (σχετικά η από 14-7-2020 πρόσφατη εισήγηση)
  • Γιατί προϋποθέτει την  εφαρμογή του άρθρου 22 «Στοχοθεσία» (Ν. 4369/2016) . Κανείς δεν κρίνεται γενικά και αόριστα. Κρίνεται σε σχέση με τις απαιτήσεις της εργασίας του, το επίπεδο αρμοδιότητας που έχει να επηρεάσει το επιθυμητό αποτέλεσμα στόχο, καθώς και το επίπεδο ευθύνης που του αναλογεί, στη συγκεκριμένη θέση που κατέχει.
  • Γιατί προϋποθέτει την εφαρμογή του συστήματος διοίκησης με στόχους (Ν.3230/2004), ΨΒΤΩ465ΧΘΨ-7ΒΝ/ 5-3-2018 .
  • Γιατί προϋποθέτει γενναία χρηματοδότηση και επαρκή στελέχωση των υπηρεσιών για ένα ισχυρό δημόσιο τομέα, που χρειάζονται πολίτες και εργαζόμενοι. Και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα με την πανδημία, όπου το Δημόσιο Σύστημα λειτούργησε υποδειγματικά και ανταποκρίθηκε σωτήρια.
  • Γιατί δεν θέλουμε να επιτρέψουμε σε κυβέρνηση και Περιφερειάρχες να δίνουν «bonus» μισθολογικά κλιμάκια σε όποιον εργαζόμενο θέλουν. Να πληρώνουν διαφορετικά εργαζόμενους στο ίδιο γραφείο, με τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία.
  • Γιατί δεν θέλουμε να συναινέσουμε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο, όπου κυβέρνηση και Περιφερειάρχες μπορούν να προωθούν μισθολογικά και βαθμολογικά όποιον εργαζόμενο θέλουν, «βαφτίζοντας» όποιες θέσεις εργασίας θέλουν ως ιδιαίτερης σημασίας!!!, δεν θα συμβάλλουμε στον διαχωρισμό και την διάσπαση των εργαζομένων, στις ατομικές συμβάσεις εργασίας.
  • Γιατί είμαστε εξοργισμένοι από τον υπερβολικό και δυσανάλογο φόρτο εργασίας, για τα παράλληλα καθήκοντα, για τις προσλήψεις που μας υπόσχονται και δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν, για τις ευθύνες και τους καταλογισμούς που δεν μας αναλογούν, για τις υποτυπώδεις  συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας μας, για τις υπερβολικές και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες για τα αυτονόητα και στοιχειώδη της καθημερινότητας μας, των μετακινήσεων μας εκτός έδρας, της έλλειψης στοιχειωδών υποδομών τήρησης αρχείου, μηχανολογικού και μηχανογραφικού εξοπλισμού,  καθαριότητας κτιρίων, γραφικής ύλης, κλιματισμού, για τη συστηματική υποβάθμιση των υπηρεσιακών μας μονάδων.
  • Γιατί στην εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ/Φ.35.54 /2611 /9356/25-6-2020 (ΑΔΑ : ΨΘΓΚ46ΜΤΛ6-7ΓΔ) για το σύστημα επιλογής προϊσταμένων αναφέρεται ότι «κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, δηλαδή μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων όλων των επιπέδων οργανικών μονάδων ανά Υπηρεσία, η αξιολόγηση, ως προϋπόθεση επιλογής (άρθρο 84 Υ.Κ.) και ως μοριοδοτούμενο κριτήριο (άρθρο 85 Υ.Κ.) δε λαμβάνεται υπόψη».

Στο πλαίσιο αυτό ως Περιφερειακή ΣΥΜΜΑΧΙΑκαλούμε όλους τους συναδέλφους μας, τους προϊσταμένους και τους διευθυντές να απέχουν απ’ όλα τα στάδια της «αξιολόγησης», που σημαίνει: μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου, η Διεύθυνση Διοικητικού να μην καταχωρίσει στην ηλεκτρονική εφαρμογή τα απαραίτητα στοιχεία υπαλλήλων και από 21 Σεπτεμβρίου έως 2 Οκτωβρίου, οι «αξιολογούμενοι», όλοι μας δηλ, να μην συμπληρώσουμε τις εκθέσεις αξιολόγησης, ενώ από 5 Οκτωβρίου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020, δεν θα πρέπει να συνταχθούν οι «εκθέσεις αξιολόγησης» από τον Α’ και Β’ αξιολογητή.

Η διασφάλιση της επιτυχίας της ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ προϋποθέτει την ενεργή παρέμβαση όλων των εργαζομένων σε όλα τα στάδια της αξιολόγησης.