ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Πέμπτη 31-01-2019               Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα

ΩΡΑ: 18:00-20:00                          Ἱερό Ναό Ἁγίου Τρύφωνος Ξάνθης.

Παρασκευή 01-02-2019        Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα

ΩΡΑ: 07:00-10:30                          Ἱερό Ναό Ἁγίου Τρύφωνος Ξάνθης.

 

ΩΡΑ: 18:00-20:00                    Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

                                               Ναό Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου Γενισέας.

 

Σάββατο 02-02-2019            Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Ναό Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου Γενισέας

 

Κυριακή 3-2-2019                 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίων

ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Λυκοδρομίου.

ΤΟ  ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ»

Μία ιστορία αναφέρει ο Κύριος στο σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Κάποιος πλούσιος, πριν ταξιδέψει σε μακρινή χώρα, κάλεσε τους ανθρώπους που υπηρετούσαν σ’ αυτόν και τους έδωσε τάλαντα, τα χρήματα της εποχής, ανάλογα με τις δυνατότητες που έκρινε ότι είχε ο καθένας και έφυγε.

Μετά από πολύ καιρό επανήλθε και ζήτησε λογαριασμό από τους ανθρώπους του για τον τρόπο με τον όποιο είχαν αξιοποιήσει τα τάλαντα που τους είχε εμπιστευθεί. Κι εκείνος στον οποίο είχε αφήσει πέντε τάλαντα τα αξιοποίησε έτσι, ώστε να κερδίσει άλλα πέντε, πράγμα για το οποίο επαινέθηκε και ανταμείφτηκε. Το ίδιο και αυτός στον οποίο είχε δώσει δύο τάλαντα.

Αυτός όμως, στον οποίο είχε εμπιστευθεί ένα, κυριαρχούμενος και από συναισθήματα αρνητικά εναντίον του κυρίου του, αντί να αξιοποιήσει έστω και κατ’ ελάχιστο το τάλαντο που του δόθηκε, προτίμησε να το θάψει βαθειά στη γη και να το αφήσει αναξιοποίητο. Γι’ αυτό και κρίνεται και τελικά τιμωρείται.

Δεν θέλει να παραδώσει μαθήματα μακροοικονομίας ο Χριστός μας. Δεν προτείνει κάποιο οικονομικοκοινωνικό σύστημα οργάνωσης της ανθρώπινης συμβίωσης. Ο λόγος περί ταλάντων δεν αποσκοπεί σε οικονομίστικες λογικές και συζητήσεις, αλλά υποκρύπτει ένα βαθύτερο συμβολισμό. Ομόφωνη είναι η ερμηνεία των θεοφόρων Πατέρων μας ότι πίσω από τη λέξη «τάλαντα», υποκρύπτονται και υποδηλώνονται τα περισσότερα η λιγότερα χαρίσματα με τα οποία ο Άγιος Θεός έχει κατακοσμήσει και εφοδιάσει τον καθέναν μας.

Λέει ο Ιερός Χρυσόστομος ότι σε άλλον ο Θεός έδωσε δύναμη, σε άλλον επιτηδειότητα στα χέρια, σε άλλον γρηγοράδα στα πόδια, σε άλλον ακονισμένο νου, σε άλλον σοφία και σύνεση, σε άλλον χρήματα, σε άλλον εξουσία, σε άλλον καλαισθησία… Και όλα αυτά τα χαρίσματα του θεού, ανάλογα με το τι μπορεί ν’ αντέξει ο καθένας, λέγονται τάλαντα.

Γιατί μας δίνονται από τον θεό τα τάλαντα; “Οπωσδήποτε όχι για να τα θάβουμε! Αλλά περιμένει την αξιοποίησή τους από εμάς. Λέει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος τα χαρίσματά μας υπάρχουν για να βοηθούμε τους εαυτούς μας, άλλα και τους πλησίον μας.

Τιμωρείται ο δούλος που έθαψε το τάλαντο, όχι για κάποιο κακό η αμαρτία που έκανε, αλλά γιατί δεν έκανε το καλό. Τιμωρείται όχι γι’ αυτά που έκανε, αλλά γι’ αυτά που ενώ είχε τη δυνατότητα να κάνει, δεν έκανε. Κατακρίνεται γιατί ο Θεός τον βρήκε άκαρπο, με άδεια χέρια και το χάρισμά του ανενεργό. Ότι μας έχει δοθεί στη ζωή αυτή μας δίνεται υπό το πρίσμα της αιωνιότητας.                                                       ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ