ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

Σάββατο 28-7-2018                  Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Ἁγίου Γεωργίου Δρυμιᾶς (Κατασκηνώσεις).

 

Κυριακή 29-7-2018                Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                           Ἀποστόλου Παύλου Καβάλας.

Ἐτήσιο Μνημόσυνο τοῦ Μακαριστοῦ

Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου

κυροῦ Προκοπίου.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ»

Η σημερινή ευαγγελική περικοπή δεν έχει σημασία μόνον για το θαύμα που περιγράφει, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο αρχίζει. «Ηνάγκασεν ο Ιησούς τους μαθητές αυτού εμβήναι εις το πλοίον και προάγειν αυτόν εις το πέραν, έως ου απολύση τους όχλους».

Αυτός που πάντοτε στέκεται με σεβασμό απέναντι στον άνθρωπο, αυτός που διασώζει και αναδεικνύει την ανθρώπινη ελευθερία αναγκάζει επιβάλλοντας στους μαθητές του να μπουν σε ένα πλοίο και να περάσουν πριν από τον ίδιο στην απέναντι όχθη της λίμνης Γεννησαρέτ.

Γιατί; Πριν υποχρεώσει ο Χριστός τους μαθητές Του να μπουν στο πλοίο και ν’ αναχωρήσουν εσπευσμένα, είχε κάνει κάτι άλλο. Είχε κάνει το γνωστό θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων! Ένα θαύμα που προκάλεσε τόση εντύπωση, ώστε ο πολυπληθής λαός που είχε συγκεντρωθεί, αποφάσισε να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του σε Αυτόν που τους έθρεψε, όπως και τους προπάτορες τους στην έρημο. Αντί όμως η ευγνωμοσύνη τους να λάβει πνευματικό χαρακτήρα, λαμβάνει τελείως  εγκοσμιοκρατικό και ύστε-ρόβουλο. Έτσι, όλοι αυτοί που είχαν βγει στην έρημο καλοπροαίρετα για ν’ ακούσουν τη διδαχή του περίφημου διδασκάλου, αντί να δεχθούν τα όσα ο Χριστός κήρυττε και να συμμορφώσουν τη ζωή τους, εντυπωσιασμένοι από το θαύμα του χορτασμού τους, υιοθετούν μια ωφελιμιστική λογική και δείχνουν την πρόθεση να ανακηρύξουν τον Χριστό επίγειο βασιλιά, υποβιβάζοντάς Τον σε επίγειο βασιλιά μιας στενής γεωγραφικής περιοχής, διαστρέφοντας το κήρυγμά του, κήρυγμα αγάπης, επιδιώκοντας τη σύγκρουση με τους Ρωμαίους. Είχαν έτσι μεγαλώσει με τη διαστρεβλωμένη μεσσιανική παράδοση του Ιουδαϊσμού, κατά την οποία σκοπός του Μεσσία δεν ήταν να λυτρώσει την ανθρωπότητα από τις συνέπειες της πτώσης του Αδάμ, αλλά να αποκαταστήσει «τη βασιλεία τω Ισραήλ», πλάνη που δυστυχώς χαρακτηρίζει κάποιους έως σήμερα.

Πως αντιδρά ο Χριστός σε όλ’ αυτά; Αντιδρά κάθετα, απόλυτα και χωρίς χρονοτριβή. Το πρώτο του μέλημα, να μη μολυνθούν οι μαθητές του από τον ειλικρινή μεν, αλλά πεπλανημένο ενθουσιασμό του πλήθους. Τους δίνει ταυτόχρονα και ένα μάθημα, να μην επηρεάζονται από τον όχλο, αλλά να εμμένουν στις θέσεις τους, στις αρχές και στα πιστεύματά τους. Ο Χριστός θέλει τους Αποστόλους του, τους πνευματικούς διαδόχους και συνεχιστές του έργου του, αλλά και τους διαδόχους αυτών, καθοδηγητές του λαού, ηγέτες και δείκτες της πνευματικής πορείας με πλοηγό τις ευαγγελικές αρχές. Δεν τους θέλει αγόμενους και φερόμενους από τις διαθέσεις του πλήθους και τις ιστορικές συγκυρίες.                                  ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ