Αυτά είναι τα προβλήματα του “Δημόκριτου”.

Έλλειψη προσωπικού, μη συντήρηση των υποδομών, μη χρηματοδότηση και ακριβό τιμολόγιο μεταφοράς αγαθών κάνουν τον κρατικό αερολιμένα της Αλεξανδρούπολης μη ανταγωνιστικό. Ποιος νοιάζεται;

Eρώτηση κατέθεσε στις 19/4, ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. Αν. Δημοσχάκης προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφορικά με προβλήματα του Διεθνή Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος».

Συγκεκριμένα, παρατίθενται μια σειρά προβλημάτων του Αερολιμένα στον Υπουργό, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού και υλικοτεχνικών υποδομών, καθώς και του γνωστοποιείται το ζήτημα της έλλειψης ανταγωνιστικών τιμών στις αεροπορικές μεταφορές του Έβρου και της Θράκης, με αποτέλεσμα να μένουν αναξιοποίητες ως αναπτυξιακό εργαλείο.

Ακολουθεί η ερώτηση:

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: Προβλήματα Διεθνούς Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος» και αεροπορικών μεταφορών στον Έβρο και την Θράκη

Η Αλεξανδρούπολη και ο Έβρος έχουν πολλαπλές προοπτικές ανάπτυξης, τόσο στον τομέα των μεταφορών, όσο και του τουρισμού. Αμφότεροι οι κλάδοι πλήττονται αυτήν την στιγμή από τα προβλήματα που έχουν οι αεροπορικές μεταφορές στον Νομό, αλλά και σε ολόκληρη την Θράκη, αφού ο Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος» εξυπηρετεί και τους τρεις Νομούς της. Παρακάτω παρατίθενται τα βασικά ζητήματα που αποτελούν τροχοπέδη στην ομαλή λειτουργία του ΚΑΑΛΔ και δημιουργούν προβλήματα.

Πρώτον, οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού κρίσιμων επιχειρησιακών και μη κλάδων (ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ηλεκτρολόγοι, οδηγοί – πυροσβέστες, ψυκτικοί, χειριστές ειδικών μηχανημάτων, μηχανοτεχνίτες, κλπ.) επηρεάζουν αρνητικά την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα, πρόβλημα που επιτείνεται ιδιαίτερα κατά τις περιόδους που το ωράριο λειτουργίας είναι βεβαρυμμένο, είτε το καλοκαίρι λόγω τουρισμού, είτε για την εξυπηρέτηση των πτήσεων του οργανισμού FRONTEX (πρόληψη και αποτροπή παράνομης μετανάστευσης) στον ΚΑΑΛΔ. Αυτές οι ελλείψεις καλύπτονται αποσπασματικά και περιστασιακά μέσω σχετικών αποσπάσεων και μετακινήσεων που δεν καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες και, επιπροσθέτως, κοστίζουν δυσανάλογα στην υπηρεσία.

Σε ότι αφορά τις υποδομές, υπάρχει ανάγκη για άμεση ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου Πύργου Ελέγχου του ΚΑΑΛΔ, καθώς και για την κατασκευή πάρκου καυσίμων εντός του αερολιμένα Δημόκριτος, έτσι ώστε να δοθεί η ευκαιρία για τοποθέτηση καυσίμου που χρησιμοποιούν αεροσκάφη ιδιωτών (καύσιμο 100 LL), το οποίο θα δώσει ώθηση στον αεροπορικό τουρισμό. Επιπροσθέτως, είναι απαραίτητη η στεγανοποίηση της οροφής του νέου τερματικού σταθμού, αφού ακόμη και μετά από παρεμβάσεις που έγιναν κατά το παρελθόν, εξακολουθεί να υπάρχει σημαντικός αριθμός σημείων από όπου υπάρχει είσοδος υδάτων. Τέλος, το σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης σε κρίσιμες περιοχές ασφαλείας του αερολιμένα είναι προβληματικό και πρέπει να βελτιωθεί. Παράλληλα, παρουσιάζονται διάφορα προβλήματα ελλιπούς συντήρησης και ελλείψεων υποδομών και εξοπλισμού, όπως σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια.

Προβλήματα υπάρχουν και στα θέματα χρηματοδότησης της λειτουργίας του αερολιμένα, λόγω κακού οικονομικού προγραμματισμού της Διοίκησης της ΥΠΑ και της απουσίας συνεργασίας με τις αρμόδιες διευθύνσεις και τους αερολιμενάρχες. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια ούτε καν για καύσιμα και οι διάφοροι προμηθευτές να μένουν απλήρωτοι για πολλούς μήνες.

Εκτός από τα σημαντικά προβλήματα του Αεροδρομίου, οι ίδιες οι αεροπορικές μεταφορές στον Έβρο και την Θράκη είναι προβληματικές, λόγω στρεβλώσεων στον ανταγωνισμό, καθώς υπάρχουν έντονα παράπονα από τις τοπικές αρχές και τους επαγγελματίες για την τιμολογιακή πολιτική της μοναδικής αεροπορικής εταιρίας που εξυπηρετεί την ακριτική Θράκη.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Τι σκοπεύετε να πράξετε σε ότι αφορά τα θέματα του Αεροδρομίου;
  2. Τι σκοπεύετε να πράξετε για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στον Έβρο και την Θράκη, καθώς και για την αξιοποίηση των προοπτικών της περιοχής μέσω των αεροπορικών μεταφορών;