24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ «ΕΓΝΑΤΙΑ Ο∆ΟΣ Α.Ε.» ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΩΜΝΙΚΟ

Με την 24ωρη απεργία που προκήρυξαν οι εργαζόμενοι στην “ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.” δείχνουν έμπρακτα 

την στήριξη του στην κοινωνία. Σειρά της κοινωνίας είναι να σταθεί στο πλευρό των εργαζομένων και να 

στηρίξει τα δίκαια αιτήματα τους.

Οι Εργαζόµενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προκηρύσσουµε 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ για την ΠΕΜΠΤΗ
27.7.2017, ηµέρα διεξαγωγής των ∆ιαγωνισµών Κατασκευής Σταθµών ∆ιοδίων Καβάλας και
Στρυµονικού.
Οι Εργαζόµενοι στηρίζουµε τις αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων και των
κοινωνιών της Βόρειας Ελλάδας ενάντια στην προβλεπόµενη από την πρόσφατη ΚΥΑ κατασκευή
και λειτουργία πολλών νέων µετωπικών και πλευρικών σταθµών διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους
Κάθετους Άξονές της. Με τις πρόσφατες εξελίξεις καθίσταται αντιληπτό πλέον απ’ όλους ότι τα
προβλήµατα προκύπτουν αποκλειστικά από τη σχεδιαζόµενη παραχώρηση του
αυτοκινητόδροµου της Εγνατίας Οδού η οποία καταφανώς ακυρώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της.
Με την απεργία µας διεκδικούµε και απαιτούµε:
1. Την άµεση έναρξη υλοποίησης του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήµατος αναλογικών διοδίων
στην Εγνατία Οδό, µε φορέα υλοποίησης την «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
2. Τη διατήρηση του κόστους των διοδίων της Εγνατίας Οδού στα 3 λεπτά ανά χιλιόµετρο,
το οποίο ανταποκρίνεται και επαρκεί για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης του
αυτοκινητόδροµου, µε τους υφιστάµενους σταθµούς διοδίων. Είµαστε κάθετα αντίθετοι στον
σχεδιαζόµενο υπερδιπλασιασµό του κόστους των διοδίων στα 7 λεπτά που γίνεται µε
αποκλειστικό κριτήριο την αύξηση της ελκυστικότητας της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
3. Από την Κυβέρνηση, τα Κόµµατα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Φορείς της Β.
Ελλάδας να µελετήσουν τα πραγµατικά οικονοµικά δεδοµένα που έχουν ήδη δηµοσιευθεί
και να συναινέσουν σε µια ενιαία πρόταση για τη δηµόσια διαχείριση της Εγνατίας Οδού
µε κριτήρια τη διατήρηση του αναπτυξιακού της χαρακτήρα παράλληλα µε την εξασφάλιση
υψηλού επιπέδου άνεσης και ασφάλειας της κυκλοφορίας.
4. Την άµεση κατασκευή των Σταθµών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και την άµεση
εκτέλεση των εργασιών «βαριάς» συντήρησης οδοστρωµάτων που απαιτούνται σε
επιµέρους τµήµατα του αυτοκινητόδροµου. Η διαρκής αναβολή τους, ώστε να υλοποιηθούν
στο πλαίσιο της παραχώρησης, θέτει σοβαρότατους κινδύνους υποβάθµισης της
παρεχόµενης ασφάλειας της οδού.
5. Από τη ∆ιοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να σταµατήσει επιτέλους να απασχολείται
αποκλειστικά µε τους σκοπούς της παραχώρησης, να ασχοληθεί µε τα πραγµατικά
προβλήµατα της εταιρίας και να εργαστεί µε σοβαρότητα για την ολοκλήρωση του έργου
της και στην κατεύθυνση της ανάπτυξής της.
6. Από τον Υπουργό Υποδοµών & Μεταφορών την άµεση υλοποίηση των πρόσφατων
δεσµεύσεών του αναφορικά µε την αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την κατασκευή
και διαχείριση έργων υποδοµών στη Βόρεια Ελλάδα.
Παραµένουµε σταθεροί στην εναντίωσή µας στη σχεδιαζόµενη παραχώρηση του
αυτοκινητόδροµου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασµένου
στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόµων της Βόρειας Ελλάδας µήκους 1.000 χλµ, γιατί είναι ενάντια
στο δηµόσιο συµφέρον, θα ωφελήσει µόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει
περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων. Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδοµές της
Εγνατίας Οδού έχουν χρηµατοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασµένες και δεν υφίσταται
ουδεµία τεκµηρίωση της σκοπιµότητας της παραχώρησής τους µε οικονοµικούς ή/και τεχνικούς
όρους.