«Περί λήψης περιοριστικών της κυκλοφορίας μέτρων κατά την τέλεση έργου «Προμήθεια και τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στο οδικό δίκτυο Π.Ε. Ξάνθης 2016»

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης

Έχοντας υπόψη:

α)      Τα άρθρα 1, 2, 3, 4, 16, 34, 52 παρ. 2, 103, 104, 105, & 109 του Ν. 3542/2007 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»

β)      την υπ. αριθμ. 7Μ6ΗΟΡ1Υ-Ω96 από 23.02.2016 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

γ)      Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και αποσκοπώντας στη λήψη μέτρων αστυνομικής αρμοδιότητας  προς πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων

 

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1ο

  1. Τον περιορισμό της κυκλοφορίας στα πλαίσια του έργου «Προμήθεια και τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στο οδικό δίκτυο Π.Ε. Ξάνθης 2016», οι οποίες θα εκτελεστούν θα σε σποραδικές θέσεις στο Εθνικό Οδικό δίκτυο της Π.Ε.Ξάνθης και τμηματικά ως εξής:

Το κινητό εργοτάξιο μικρής διάρκειας θα αφορά – αναλόγως του οδικού τμήματος και των συνθηκών – σε «Στένωση λωρίδας σε οδό με σημαντική κυκλοφορία» ή σε «Στένωση λωρίδας σε οδό με μικρή κυκλοφορία». Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των ως άνω εργασιών, για την αποφυγή ατυχημάτων και την ρύθμιση της κυκλοφορίας, θα τοποθετηθεί προσωρινή εργοταξιακή σήμανση μετά των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας, με βάση τις τρέχουσες προδιαγραφές και Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων σε Οδούς (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ / Τεύχος 7) του ΥΠΟΜΕΔΙ/ΓΓΔΕ (ΦΕΚ Β’ 905/2011). Πιο συγκεκριμένα:

 

– Σε απόσταση 400μ. από το εργοτάξιο, επί κάθε κατεύθυνσης που προσεγγίζει, θα τοποθετηθεί σήμανση με πινακίδα αναγγελίας κινδύνου Κ-20:[Κίνδυνος λόγω εκτελουμένων εργασιών στην οδό] με αναλάμποντες φανούς.

– Σε απόσταση 200μ. από το εργοτάξιο, θα τοποθετηθεί σήμανση με πινακίδες αναγγελίας κινδύνου τύπου Κ-6:[Επικίνδυνη στένωση οδοστρώματος], αναλόγως της κατεύθυνσης προσέγγισης με την αντίστοιχη ένδειξη.

– Επί της Εργοταξιακής Ζώνης, προαιρετικά, θα τοποθετηθούν κώνοι ανά 5μ. στη ζώνη έργου και ανά 2μ. στη/στις ζώνη/ες συναρμογής.

– Σε κάθε περίπτωση, το ελεύθερο προς κυκλοφορία πλάτος του δρόμου που θα είναι τουλάχιστο 5,50μ.

Η απόφαση αυτή χορηγείται με τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Τα μέτρα που λαμβάνονται με την παρούσα απόφαση θα ισχύουν από την έκδοση της σχετικής απόφαση της οικείας Δ/νσης Τροχαίας σύμφωνα με τις διατάξεις του 11ου ανωτέρω σχετικού (καθότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν σε Ε.Ο.).
  2. Η χρονική διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών θα αφορά στον προβλεπόμενο από τη σύμβαση χρόνο. Σε περίπτωση παράτασης η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται να ενημερώσει εγκαίρως και εγγράφως την αναθέτουσα αρχή και δια αυτής και την Υπηρεσία μας,
  3. Οι εργασίες θα εκτελούνται κατά την ημέρα, ώστε κατά τη νύχτα τα τμήματα των οδών όπου λαμβάνουν χώρα οι εκάστοτε εργασίες να αποδίδεται εξ’ ολοκλήρου στην κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς.
  4. Μετά το πέρας των εργασιών θα απομακρύνεται η εργοταξιακή σήμανση και τα αντίστοιχα τμήματα των οδών θα αποδίδονται πλήρως στην κυκλοφορία, απόλυτα καθαρά από φερτές και ξένες ύλες και ασφαλή για την κυκλοφορία των οχημάτων.
  5. Η αποκατάσταση τμημάτων μεγαλύτερων των 50μ., θα εκτελεστεί τμηματικά σε εργοταξιακές ζώνες μέγιστου μήκους 50μ. Καθώς πρόκειται για εργασίες αποκατάστασης στηθαίων, το πλάτος εργασίας (στένωση λωρίδας) θα περιοριστεί στο ελάχιστο απαιτούμενο.
  6. Επικουρικά, σε θέσεις που αποτελούν εξαιρετικές περιπτώσεις και περιορίζεται αρκετά το ελάχιστο πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας, την κυκλοφορία διαμέσου της προσωρινής ζώνης εργασιών θα ρυθμίζουν σημαιοφόροι οι οποίοι θα φέρουν ένδυση (γιλέκο) υψηλής ορατότητας, με τα χαρακτηριστικά που ορίζονται στο πρότυπο u917 ΕΛΟΤ ΕΝ471 και θα στέκονται αρκετά μακριά πριν από το χώρο εργασίας, ώστε τα οχήματα που πλησιάζουν να έχουν ικανή απόσταση για στάση πριν να εισέλθουν στην περιοχή του εργοταξίου. Θα στέκονται έτσι ώστε να είναι πλήρως ορατοί από το πρώτο προσερχόμενο όχημα σε κάθε περίπτωση, αλλά και από τους επόμενους οδηγούς. Ακόμη θα βρίσκονται σε επαρκή απόσταση πιο μπροστά από τους εργάτες για να μπορούν να τους προειδοποιούν (π.χ. με σφυρίχτρα) για τον κίνδυνο που πλησιάζει από τυχόν εκτός ελέγχου όχημα.
  7. Για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την εκτέλεση του έργου του θέματος, προς αποφυγή τυχόν ατυχημάτων, αστικά και ποινικά υπεύθυνος είναι ο Ανάδοχος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί εκτελέσεως των Δημοσίων Έργων καθώς και για την τήρηση των κείμενων διατάξεων περί ασφαλείας των εργαζομένων στα έργα όπως αυτά αναφέρονται, στο άρθρο 37 παρ. 7 του Ν.3669/2008 Κ.Δ.Ε. και στα Π.Δ. 395 και 396 / 94 (Φ.Ε.Κ. 220 Α/19-12-1994) «Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας εργαζομένων…» σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/655 και 89/656 ΕΟΚ.

Άρθρο 2ο

α)      Η απόφαση αυτή είναι προσωρινή και ισχύει από την ανάρτησή της στο διαδίκτυο και μέχρι ανακλήσεώς της, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 3861/2010. Επιπλέον ισχύει από την τοποθέτηση των υπό του ΚΟΚ προβλεπομένων πινακίδων ή από την έναρξη των μέτρων με την τοποθέτηση τροχονόμων του Τ. Τ. Ξάνθης.

β)      Η εκτέλεση και εφαρμογή της παρούσας απόφασης, ανατίθεται στο Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης και δύναται ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες να διαφοροποιήσει την ώρα έναρξης και λήξης των περιοριστικών της κυκλοφορίας μέτρων και να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε οποιαδήποτε οδό, για όσο χρόνο απαιτηθεί.

γ)      Οι παραβάτες της παρούσας, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 420  Π.Κ. και των άρθρων του Ν. 2696/99 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.-

 

ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΣΗ ΩΣ ΤΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ POL.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ιωάννης

Αστυνομικός Διευθυντής

 «Περί λήψης περιοριστικών της κυκλοφορίας μέτρων κατά την τέλεση έργου «Διαγράμμιση εθνικού οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης»

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης

Έχοντας υπόψη:

α)      Τα άρθρα 1, 2, 3, 4, 16, 34, 52 παρ. 2, 103, 104, 105, & 109 του Ν. 3542/2007 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»

β)      την υπ. αριθμ. 6ΥΨΣΟΡ1Υ-Ξ9Β 23.02.2016 από 23.02.2016 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

γ)      Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και αποσκοπώντας στη λήψη μέτρων αστυνομικής αρμοδιότητας  προς πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων

 

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1ο

  1. Τον περιορισμό της κυκλοφορίας στα πλαίσια του έργου «Διαγράμμιση εθνικού οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης» », οι οποίες θα εκτελεστούν τμηματικά στα τμήματα:
  2. Ε.Ο.2 από Τοξότες έως Πόρτο Λάγος, και
  3. Ε.Ο.55 από το 8οχλμ. Ξάνθης-Σταυρούπολης έως τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα μέσω Δημαρίου σε σημεία και σε τμήματα καθ’ υπόδειξη της αρμόδιας υπηρεσίας, ενώ η σήμανση θα ακολουθεί τις γενικές αρχές ορθής σήμανσης, ήτοι: θα παρέχει έγκαιρη και σταδιακή ενημέρωση των κινούμενων στις οδούς, θα προειδοποιεί με σαφήνεια για τη μορφή και το είδος του εκάστου εμποδίου. Η ρύθμιση της κίνησης θα πραγματοποιείται με ασφάλεια στις περιοχές εκτέλεσης των έργων ενώ η σήμανση θα είναι συνεπής και κατανοητή σε όλο το μήκος του οδικού άξονα που θα πραγματοποιούνται εργασίες διαγράμμισης. Θα προβλέπεται ασφαλής διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (ΕΚΑΒ, ΠΟΥ, ΕΑ, κ.α.). Η μείωση του ορίου ταχύτητας θα πραγματοποιηθεί με τοποθέτηση των σχετικών πινακίδων (Ρ-32:Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στον αναγραφόμενο αριθμό) και με ένδειξη μέγιστης ταχύτητας τα 50χλμ /ώρα στις υπεραστικές και περιαστικές οδούς και 30χλμ/ώρα στις αστικές οδούς. Η ζώνη συναρμογής εισόδου θα κυμαίνεται στα 200-300μ. περίπου. Η σήμανση στο πλαίσιο του παραπάνω έργου θα αφορά – και αναλόγως του οδικού τμήματος – στα παρακάτω:
  4. Σήμανση εκτελούμενων εργασιών μικρής διάρκειας σε οδό διπλής κατεύθυνσης με μικρή κυκλοφορία,
  5. Σήμανση εκτελούμενων εργασιών μικρής διάρκειας σε οδό διπλής κατεύθυνσης με σημαντική κυκλοφορία, η οποία θα εφαρμοστεί κυρίως κατά την εκτέλεση της διαδικασίας διαγράμμισης με χειρωνακτικά μέσα ενώ η ζώνη εργασιών δεν θα ξεπερνά κάθε φορά τα 50μ.. Η σήμανση θα τοποθετείται κατά τις πρωινές ώρες και θα αποσύρεται το απόγευμα, οπότε και η οδός θα αποδίδεται πλήρως στην κυκλοφορία. Η σήμανση θα ρυθμίζεται με κώνους και με όχημα ασφαλείας τα οποία θα φέρουν φωτεινό βέλος σήμανσης υποχρεωτικής πορείας. Το χρώμα που θα χρησιμοποιηθεί για τις διαγραμμίσεις είναι ταχείας ξήρανσης, γεγονός που μειώνει το χρόνο αποκλεισμού των σημείων εργασιών.
  6. Διαγράμμιση κατά μήκος άξονα και οριογραμμών. Η διαγράμμιση θα πραγματοποιηθεί με κινητό συνεργείο (κυλιόμενη σήμανση) το οποίο θα μετακινείται από 9 έως 15χλμ/ωρα. Η σήμανση θα τοποθετείται κατά τις πρωινές ώρες και θα αποσύρεται το απόγευμα, οπότε και η οδός θα αποδίδεται πλήρως στην κυκλοφορία. Η σήμανση θα ρυθμίζεται με κώνους και με όχημα ασφαλείας το οποίο φέρει φωτεινό βέλος σήμανσης υποχρεωτικής πορείας και θα ακολουθεί το διαγραμμιστικό μηχάνημα. Η αφαίρεση της σήμανσης (κώνοι) και η προσαρμογή της στα επόμενα σημεία εργασιών θα γίνεται με δεύτερο όχημα ασφαλείας το οποίο θα ακολουθεί και θα συλλέγει τους κώνους όπου αργότερα θα τους μεταφέρει στο όχημα ‘β’ κατά τους ενδιάμεσους σταθμούς επαναφόρτωσης υλικών. Το χρώμα που θα χρησιμοποιηθεί είναι ταχείας ξήρανσης γεγονός που μειώνει το χρόνο αποκλεισμού των σημείων εργασιών. Προαιρετικά και σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο θα τοποθετηθεί επιτόπου σημαιοφόρος για την έγκυρη προειδοποίηση των διερχόμενων οδηγών.

Επισημαίνεται ότι: ισχύουν οι περιορισμοί της παραπάνω προδιαγραφής σήμανσης εκτελουμένων έργων (ΦΕΚ 946 Β΄/9-7-2003 και ΦΕΚ 905/Β’/20-5-2011) και η ζώνη αποκλεισμού είναι σε κάθε περίπτωση μικρότερη των 50μ. και το πλάτος του δρόμου διέλευσης είναι τουλάχιστον 3,25μ. σε κάθε σημείο εκτέλεσης έργου και σε ειδικές περιπτώσεις 2,75μ..

  1. Η χρονική διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών, σύμφωνα με το 13ο ανωτέρω σχετικό έγγραφο της ΔΤΕ-ΠΕ Ξάνθης προς την Υπηρεσία μας, αφορά σε εννέα (9) μήνες, με χρόνο λήξης την 31η-8-2017.
  2. Οι εργασίες θα εκτελούνται κατά την ημέρα, ώστε κατά τη νύχτα τα τμήματα των οδών όπου λαμβάνουν χώρα οι εκάστοτε εργασίες να αποδίδεται εξ’ ολοκλήρου στην κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς.
  3. Μετά το πέρας των εργασιών θα απομακρύνεται η εργοταξιακή σήμανση και τα αντίστοιχα τμήματα των οδών θα αποδίδονται πλήρως στην κυκλοφορία, απόλυτα καθαρά από φερτές και ξένες ύλες και ασφαλή για την κυκλοφορία των οχημάτων.
  4. Όπου απαιτηθεί και ανάλογα με τις συνθήκες των εργασιών λόγω της συνεχούς κίνησης οχημάτων, θα γίνει χρήση φωτεινού παλλόμενου βέλους ρύθμισης της κυκλοφορίας και θα υπάρχει παρουσία επαρκώς εξοπλισμένων σημαιοφόρων, για την ρύθμιση της κυκλοφορίας, οι οποίοι θα βρίσκονται στην αρχή και στο τέλος των τμημάτων εκτέλεσης εργασιών καθορίζοντας την προτεραιότητα στα οχήματα.
  5. Για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την εκτέλεση του έργου του θέματος, προς αποφυγή τυχόν ατυχημάτων, αστικά και ποινικά υπεύθυνος είναι ο Ανάδοχος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί εκτελέσεως των Δημοσίων Έργων καθώς και για την τήρηση των κείμενων διατάξεων περί ασφαλείας των εργαζομένων στα έργα όπως αυτά αναφέρονται, στο άρθρο 37 παρ. 7 του Ν.3669/2008 Κ.Δ.Ε. και στα Π.Δ. 395 και 396 / 94 (Φ.Ε.Κ. 220 Α/19-12-1994) «Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας εργαζομένων…» σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/655 και 89/656 ΕΟΚ.
  6. Ο ανάδοχος φέρει αποκλειστικά και ακέραια την ευθύνη (ποινική και αστική) για κάθε ατύχημα εργατικό ή μη που τυχόν συμβεί στον τόπο εκτέλεσης των εργασιών εξαιτίας πλημμελούς εφαρμογής των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας «περί προλήψεως εργατικών ατυχημάτων» και της απαιτούμενης σήμανσης, όπως αυτή προβλέπεται από την αντίστοιχη τεχνική προδιαγραφή.
  7. Για τη σήμανση στην περιοχή εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης της οδού ισχύουν τα άρθρα 9 και 10 του Ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), η Τεχνική Προδιαγραφή «Σήμανση εκτελούμενων οδικών έργων εντός και εκτός κατοικημένων περιοχών» ΔΙΠΑΔ/οικ./502/1-7-2003/Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.(Φ.Ε.Κ. 946 Β/9.7.2003) και της απόφασης ΔΜΕΟ/Ο/613/16-2-11 ΦΕΚ 905/Β/20/5/11.

Άρθρο 2ο

α)      Η απόφαση αυτή είναι προσωρινή και ισχύει από την ανάρτησή της στο διαδίκτυο και μέχρι ανακλήσεώς της, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 3861/2010. Επιπλέον ισχύει από την τοποθέτηση των υπό του ΚΟΚ προβλεπομένων πινακίδων ή από την έναρξη των μέτρων με την τοποθέτηση τροχονόμων του Τ. Τ. Ξάνθης.

β)      Η εκτέλεση και εφαρμογή της παρούσας απόφασης, ανατίθεται στο Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης με τη συνδρομή του Αστυνομικού Τμήματος Εχίνου κατά περίπτωση και δύναται ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες να διαφοροποιήσει την ώρα έναρξης και λήξης των περιοριστικών της κυκλοφορίας μέτρων και να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε οποιαδήποτε οδό, για όσο χρόνο απαιτηθεί.

γ)      Οι παραβάτες της παρούσας, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 420  Π.Κ. και των άρθρων του Ν. 2696/99 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.-

 

ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΠΟΙΣΗ ΩΣ ΤΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ POL.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ιωάννης

Αστυνομικός Διευθυντής