Αφού τα “θαλάσσωσε” με την τηλεόραση, δεν πρόλαβε να “τακτοποιήσει” τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες, τώρα εν μέσω διαπραγμάτευσης, θυμήθηκε ξαφνικά ο κ. Παπάς, να βάλλει τάξη και στο  διαδίκτυο, προβάλλοντας σαν τυρί στην φάκα, την κρατική διαφήμιση. Τους ίδιους υπολογισμούς είχε κάνει και με την αναδιανομή των τηλεοπτικών αδειών στο όριο της παρανομίας.  Ας το υποστούν  και αυτό το “παραμύθι” τα μέσα ενημέρωσης. Βέβαια στα τηλεοπτικά ήξερε πόσο ήταν η διαφημιστική “πίτα” στο διαδίκτυο ξέρει ή θα υπολογίσει κατά προσέγγιση;

Tο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης (Μητρώο Online Media) παρουσίασε σήμερα το μεσημέρι της -Τρίτης 7 Μαρτίου-ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.

Πέραν του Νίκου Παππά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, παρουσίασαν τα στοιχεία από την πρώτη φάση λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, κάνοντας λόγο για σημαντικό βήμα στον χώρο του διαδικτύου.

Με την εγγραφή στο Μητρώο Online Media εξασφαλίζεται η διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις εργασιακές σχέσεις, η ενίσχυση της πολυφωνίας και η εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της πολιτικής διαφήμισης.

Οι εγγεγραμμένοι, όμως, ωφελούνται από το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, από τη δωρεάν παροχή υπηρεσίας εντοπισμού λογοκλοπής, από τις συνεργασίες σε ερευνητικά προγράμματα και από την παροχή δημοσιογραφικών διαπιστεύσεων.

online media

«Σήμερα γίνεται μια μεγάλη τομή & στόχος μας είναι η διαφάνεια στη διάθεση των κρατικών κονδυλίων», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πρώτη φάση λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, που ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κ. Λευτέρης Κρέτσος, για την εγγραφή στο Μητρώο έχουν συνολικά καταθέσει αίτηση 398 επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 196 έχουν ταυτοποιηθεί. Οι μισές από τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει αίτηση δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια.

Στις επιχειρήσεις που έχουν ταυτοποιηθεί ανήκουν 270 ενημερωτικές ιστοσελίδες στις οποίες εργάζονται συνολικά 2.115 άτομα, εκ των οποίων οι 1040 είναι δημοσιογράφοι.

Ο κ Κρέτσος, έκανε λόγο για «ημέρα αναγέννησης της ειδησεογραφίας, σε ένα διαδίκτυο που δεν θα επαναλαμβάνει, αλλά θα δημιουργεί την επικαιρότητα».

Η πρώτη κάρτα μέλους του Μητρώου παραδόθηκε συμβολικά από τον κ.Παππά στον πρόεδρο της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και πρόεδρο της 24MEDIA, Δημήτρη Μάρη, και η δεύτερη στον πρόεδρο του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, Μιχάλη Ψύλο.

PAPAS MTRO

PAPAS

Η διαδικασία, τέλος, όπως επισήμανε ο Νίκος Παππάς, είναι ανοιχτή. Το Μητρώο δεν «κλείνει» αλλά οι επιχειρήσεις του διαδικτυακού τύπου που δεν έχουν ακόμη εγγραφεί, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ανά πάσα στιγμή.

Αυτό που αλλάζει είναι ότι από αύριο, με εγκύκλιο που θα στείλει ο κ. Παππάς προς όλους τους φορείς του δημοσίου, πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση θα έχουν μόνο οι ιστοσελίδες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο. Η κατανομή της κρατικής διαφήμισης θα γίνεται ως εξής: Το 70% θα διατίθεται στα πανελλαδικής εμβέλειας on line media και το 30% στα περιφερειακά.