Ξεκινούν τα έργα ασφαλτόστρωσης στο δρόμο Ξάνθη – Εχίνος – Σύνορα

Σύμφωνα με την αστυνομία της Ξάνθης εγκρίθηκαν τα μέτρα των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Εθνική Οδό Ξάνθης-Εχίνου – Σύνορα όπου θα πραγματοποιηθούν έργα βελτίωσης του δρόμου.

Εφιστάτε η προσοχή των οδηγών που θα κινούνται στον Εθνικό δρόμο όσο εκτελούνται τα έργα.

Η Αστυνομία της Ξάνθης έχει την ευθύνη να τοποθετηθούν προειδοποιητικές πινακίδες.

«Έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο πλαίσιο κατασκευής του υποέργου: «Άρση επικινδυνότητας της Εθνικής Οδού 14», του έργου: «Επισκευή και συντήρηση οδικού δικτύου Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (συνέχιση του έργου 2012ΕΠ03100000)»

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης

Έχοντας υπόψη:

α)      Τα άρθρα 1, 2, 3, 4, 9, 16, 34, 52, 103, 104, 105, & 109 του Ν. 3542/2007 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»

β)      Το άρθρο 420 του Π.Κ.

γ)      Την υπ’αριθμ. 5242/17-01-2017 Απόφαση Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης με ΑΔΑ: ΨΛΩΝΟΡ1Υ-ΜΙΑ

δ)     Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1ο

Εγκρίνουμε τις παρακάτω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με τη σχετική σήμανση, στο πλαίσιο του εν θέματι υποέργου:

  1. Για τις εργασίες αποκατάστασης των κατεστραμμένων τμημάτων του ασφαλτοτάπητα οι οποίες θα εκτελεστούν σε δύο (2) φάσεις (1η φάση: Αποκλεισμός της μίας λωρίδας κυκλοφορίας, αποξήλωση και απομάκρυνση του κατεστραμμένου ασφαλτοτάπητα, εργασίες οδοστρωσίας και στρώση νέου ασφαλτοτάπητα και 2η φάση: Αποκλεισμός της άλλης λωρίδας κυκλοφορίας και επανάληψη των παραπάνω εργασιών) με την εφαρμογή ‘εναλλάξ κυκλοφορίας των δύο κατευθύνσεων για εργοτάξια μακράς διαρκείας’, θα τοποθετηθούν οι παρακάτω πινακίδες και στις δύο κατευθύνσεις:

α. Στα 400μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί σήμανση αναγγελίας κινδύνου [Κ-20].

β. Στα 300μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί ρυθμιστική πινακίδα [Ρ-32] (με ένδειξη τα 50 χλμ/ώρα) για περιορισμό του ορίου μέγιστης ταχύτητας.

γ. Στα 200μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθούν προειδοποιητικές πινακίδες  [Ρ-30] και σήμανση αναγγελίας κινδύνου [Κ-7] στην αποκλεισμένη λωρίδα, καθώς και αντίστοιχη τοποθέτηση πινακίδας [Κ-6] στην ελεύθερη λωρίδα (απαγόρευση προσπέρασης και προειδοποίηση για επικίνδυνη μονόπλευρη στένωση του δρόμου).

δ. Στα 100μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί ρυθμιστική πινακίδα [Ρ-32] (με ένδειξη τα 20χλμ/ώρα) για περιορισμό του ορίου μέγιστης ταχύτητας.

ε. Στα 20μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί στην πλευρά της αποκλεισμένης λωρίδας κυκλοφορίας ρυθμιστική πινακίδα [Ρ-5] για παραχώρηση προτεραιότητας λόγο στένωσης στα οχήματα που κινούνται στην ελεύθερη λωρίδα και στην πλευρά της ελεύθερης λωρίδας θα τοποθετηθεί αντιστοίχως πινακίδα [Ρ-6] για προτεραιότητα έναντι της επερχόμενης κυκλοφορίας λόγω στένωσης  του οδοστρώματος.

στ. Στη ζώνη των έργων θα τοποθετηθούν ανά 6μ. προειδοποιητικές πινακίδες [Π-78] με αμφίπλευρους αναλάμποντες φανούς στο επάνω μέρος τους, αποκλείοντας σταδιακά τη λωρίδα όπου εκτελούνται τα έργα μέχρι και το πέρας της ζώνης των έργων. Επίσης θα τοποθετηθούν ρυθμιστικές πινακίδες [Ρ-32]  (με ένδειξη: 20χλμ/ώρα) καθώς και πινακίδα αναγγελίας κινδύνου [Κ-7].

ζ. Στα 20μ. μετά το τέλος της αποκλεισμένης ζώνης των έργων θα τοποθετηθεί πινακίδα ρυθμιστική [Ρ-36] η οποία θα καταργεί όλες τις τοπικές ρυθμίσεις – απαγορεύσεις.

  1. Για τις εργασίες κατασκευής τοίχων ανάσχεσης, ενίσχυσης τοίχων ανάσχεσης, επένδυσης πρανών με ελεύθερα πλέγματα, αντικατάστασης κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας, άρσης καταπτώσεων, επισκευής τοίχων αντιστήριξης και ρείθρων στα πρανή, καθαρισμού τάφρων και κοπής αυτοφυούς βλάστησης θα εφαρμοστεί ‘στένωση για εργοτάξια μικρής διάρκειας’ και θα τοποθετηθούν οι παρακάτω πινακίδες και στις δύο κατευθύνσεις:

α. Στα 400μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί σήμανση αναγγελίας κινδύνου [Κ-20] που προειδοποιεί για έργα με αμφίπλευρους αναλάμποντες φανούς στο επάνω μέρος.

β. Στα 200μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθούν πινακίδες  αναγγελίας κινδύνου [Κ-7] στην αποκλεισμένη λωρίδα καθώς και [Κ-6] στην ελεύθερη που προειδοποιούν για επικίνδυνη μονόπλευρη στένωση του δρόμου.

γ. Στη ζώνη των έργων θα τοποθετηθεί ρυθμιστική σήμανση [Ρ-52α] και σήμανση αναγγελίας κινδύνου [Κ-20] με αναλάμποντα φανό στο επάνω μέρος με κώνους ανά 2μ. στις ζώνες συναρμογών και ανά 5μ. στη ζώνη έργων.

  1. Στα σημεία επέμβασης που θα υπάρχουν συνεχείς επαναλαμβανόμενες στροφές η παραπάνω σήμανση διαφοροποιείται ως εξής:

α. Στα 300μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθεί σήμανση αναγγελίας κινδύνου [Κ-20] που θα προειδοποιεί για έργα με αμφίπλευρους αναλάμποντες φανούς στο επάνω μέρος του.

β. Στα 150μ. προ του εργοταξίου θα τοποθετηθούν πινακίδες  αναγγελίας κινδύνου [Κ-7] στην αποκλεισμένη λωρίδα καθώς και [Κ-6] στην ελεύθερη λωρίδα που θα προειδοποιούν για επικίνδυνη μονόπλευρη στένωση του δρόμου.

γ. (παραμένει το ίδιο) με το σημείο ‘2γ’.

Για όλες τις ανωτέρω (1,2,3) περιπτώσεις επισημαίνεται ότι:

– Σε περίπτωση διακοπής των εργασιών για τεχνικούς λόγους η ρύθμιση θα γίνεται με φωτεινή σηματοδότηση και την τοποθέτηση ανάλογων πινακίδων σήμανσης. Θα υπάρχει παρουσία επαρκώς εξοπλισμένων σημαιοφόρων  για την ρύθμιση της κυκλοφορίας οι οποίοι θα βρίσκονται στην αρχή και στο τέλος των τμημάτων εκτέλεσης των εργασιών καθορίζοντας την προτεραιότητα στα διερχόμενα οχήματα.

–  Ισχύουν οι περιορισμοί της παραπάνω προδιαγραφής σήμανσης εκτελουμένων έργων (ΦΕΚ 946 Β΄/9-7-2003 και ΦΕΚ 905/Β’/20-5-2011) και η ζώνη αποκλεισμού είναι σε κάθε περίπτωση μικρότερη των 50μ. και το πλάτος του δρόμου διέλευσης είναι τουλάχιστον 3,25μ. σε κάθε σημείο εκτέλεσης έργου και σε ειδικές περιπτώσεις 2,75μ., ενώ στην περίπτωση στένωσης λωρίδας το πλάτος του δρόμου που παραμένει ελεύθερο είναι τουλάχιστον 5,50μ.

Άρθρο 2ο  

 

  1. Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν για όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου, έως την 14-2-2018, ενώ ισχύουν και σε περίπτωση παράτασης του, για την οποία ωστόσο η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται να ενημερώσει εγκαίρως και εγγράφως την αναθέτουσα αρχή και δια αυτής την Υπηρεσία μας, καθώς και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς όπως περιγράφονται στο 1ο και 5ο εδάφιο.
  2. Μετά το πέρας των εργασιών, θα απομακρυνθεί η εργοταξιακή σήμανση και τα αντίστοιχα τμήματα των οδών θα αποδοθούν πλήρως στην κυκλοφορία, απόλυτα καθαρά από φερτές και ξένες ύλες και ασφαλή για την κυκλοφορία των οχημάτων.
  3. Για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την εκτέλεση του έργου του θέματος, προς αποφυγή τυχόν ατυχημάτων, αστικά και ποινικά υπεύθυνος είναι ο Ανάδοχος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί εκτελέσεως των Δημοσίων Έργων καθώς και για την τήρηση των κείμενων διατάξεων περί ασφαλείας των εργαζομένων στα έργα όπως αυτά αναφέρονται, στο άρθρο 37 παρ. 7 του Ν.3669/2008 Κ.Δ.Ε. και στα Π.Δ. 395 και 396 / 94 (Φ.Ε.Κ. 220 Α/19-12-1994) «Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας εργαζομένων…» σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/655 και 89/656 ΕΟΚ.
  4. Πριν την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα προηγείται έγκαιρη ενημέρωση της Υπηρεσίας μας.
  5. Η εκτέλεση και εφαρμογή της παρούσας απόφασης, ανατίθεται στο Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης και στο Αστυνομικό Τμήμα Σταυρούπολης Ξάνθης, σύμφωνα με την ορισμένη τοπική αρμοδιότητα.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΓΚΙΚΑΣ Ευάγγελος

Αστυνομικός Υποδιευθυντής

  • Οι παραβάτες της παρούσας, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 420 Π.Κ. και των άρθρων του Ν. 2696/99 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.-