η Σόνια Θεοδωρίδου

τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι

 

Κυριακή  23 Οκτωβρίου 2016  

Πολυχώρος Τέχνης και Σκέψης – (το σπίτι που γεννήθηκε ο Μ. Χατζιδάκις)

[21.00] «η Σόνια Θεοδωρίδου τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι» 

 

H διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου εμφανίζεται στην Ξάνθη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, όπου θα ερμηνεύσει  μία ανθολογία από τα ομορφότερα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι.

 

untitled-paral-11222Η Σόνια Θεοδωρίδου έχει εμφανιστεί στις πιο αναγνωρισμένες όπερες και σε σημαντικά φεστιβάλ της Ευρώπης.

Έχει δώσει πολλά κονσέρτα και έχει συνεργαστεί με διάσημους μαέστρους και ορχήστρες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στο πιάνο ο Λευτέρης Μισιργής.

 

Είσοδος 10€ οικονομική ενίσχυση του Λαογραφικού και Ιστορικού Μουσείου Ξάνθης.

Οι προσκλήσεις – όπως και για τις προηγούμενες εκδηλώσεις ( έχουν εξαντληθεί).

Για την συγκεκριμένη συναυλία έχει θέσεις μόνο στον προθάλαμο (με οπτική στην σκηνή) .  Προπώληση και κρατήσεις στο τηλ.  25410 25421.

 

Οι εκδηλώσεις της ΦΕΞ τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού

 

ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

Η Σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου γεννήθηκε στην Βέροια.

Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο «Μανώλης Καλομοίρης» στην τάξη της Καίτης Παπαλεξοπούλου, απ’ όπου αποφοίτησε με διάκριση καθώς επίσης και με βραβείο «Άριστης και Διακεκριμένης Εκτέλεσης». Της χορηγήθηκε η υποτροφία «Μαρία Κάλλας», η οποία της έδωσε την δυνατότητα να πραγματοποιήσει περαιτέρω σπουδές στη Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας και αργότερα στο Λονδίνο με την Vera Rosza. Μεταξύ άλλων, έχει ειδικευθεί στο ρεπερτόριο των Γερμανικών Τραγουδιών (Lieder) με την Elisabeth Schwarzkopf.

Η Σόνια Θεοδωρίδου έχει εμφανισθεί στα πιο σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης όπως η Όπερα της Φρανκφούρτης, Κρατική Όπερα του Βερολίνου, Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, Κρατική Όπερα του Αμβούργου, Εθνικό Θέατρο του Μονάχου και της Στουτγάρδης, Théâtre Royal de la Monnaie (Βρυξέλλες), Théâtre Chatelet του Παρισιού, Teatro Communale της Φιρέντζα, Teatro La Fenice της Βενετίας, Theatre της Βασιλείας, Όπερα της Λυόν και του Montpellier, Φεστιβάλ Schwetzingen, Maifestspiele του Βισμπάντεν, Opera House της Budapest, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Θέατρο Ηρώδου του Αττικού, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Αρχαίο Θέατρο Δελφών κ.α., σε πόλεις όπως Άμστερνταμ, Ρόττερνταμ, Βερολίνο, Κολωνία, Νέα Υόρκη, SaltLake City, Ζάλτσμπουργκ, Βιέννη κ.α. Ως σολίστ έχει δώσει πολυάριθμες συναυλίες και ρεσιτάλ τραγουδιού στην Κολωνία (Φιλαρμονική Κολωνίας), Βουδαπέστη (Ακαδημία Franz Liszt), Ιταλία (Reggio Emilia), Ισραήλ (Φιλαρμονική Tel Aviv), Λισσαβώνα (Colosseum), Τόκυο, Φρανκφούρτη (Alte Oper), Μόναχο (Gasteig) και έχει συνεργαστεί με διάσημους μαέστρους και ορχήστρες όπως οι Wolfgang Sawallisch, Zubin Mehta, Sir Neville Mariner, Antonio Pappano, Rene Jacobs, Christoph von Dohnanyi, Gerd Albrecht, Garry Bertini, Ivan Fischer , Marcello Viotti, Helmut Rilling, Andras Schiff, Frans Bruggen με την Orchestra of the Age of the Enlightenment, Concerto Köln, την Φιλαρμονική της Βιέννης και άλλες.

Το κλασικό της ρεπερτόριο συμπεριλαμβάνει μερικούς από τους πιο σημαντικούς ρόλους όπερας, όπως οι Fiordiligi (Έτσι Κάνουν Όλες), Elvira (Don Giovanni), Pamina (Ο Μαγικός Αυλός), Alcina (Alcina), Violetta (Η Τραβιάτα), Gilda (Ριγκολέττο), Angelica (Suor Angelica), Mimi (Οι Μποέμ), Euridice (Ορφέας και Ευρυδίκη του Gluck), Salud (Η Σύντομη Ζωή), Fiorilla (Il Turco in Italia), Corinna (Il viaggio a Reims), Giulietta (I Capuletti e i Montecchi), Maria Stuarda (Maria Stuarda), Cleopatra (Ιούλιος Καίσαρας), Jenny (Mahagonny), Santuzza (Cavalleria Rusticana) κ.ά. Έχει κυκλοφορήσει δύο CD με όπερες, την “La Calisto” του Cavalli (Harmonia Mundi) και την “Conrois and his copies” του Περικλή Κούκου. Επίσης τα CD «Η Σόνια Θεοδωρίδου συναντά τον Μάνο Χατζηδάκι» (Σείριος, “Ρεσιτάλ”) (Σείριος – Οδός Πανός), Γιάννης Μαρκόπουλος «Αναγέννηση» (Κίνησις), Θάνος Μικρούτσικος “Warna” (Arcardia), Χάρης Περσίδης “Storiae d’ Amor” (Eros), ‘’Arie Antiche‘’ (Legend Classics), “Sonia Thedoridou sings Jacques Brel” (Et’cetera), Θανάσης Μωραϊτης ‘’ Pictures for the sadness of the blonde girls and of Eleni’’ (EMI Classics), Γιάννης Κωνσταντινίδης ‘’30 Songs’’ (The Human Voice), ‘’Songs from the Big Screen” (The Human Voice), Αθανάσιος Σίμογλου “Cavafy – Shades of Love…” (The Human Voice), Μίμης Πλέσσας ’’ Anthology’’ (The Human Voice), Αθανάσιος Σίμογλου “Cavafy II – Return ” (The Human Voice).

Το 2010 ίδρυσε μαζί με τον σύζυγο της Μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη την Οrchestra Mobile, ενώ ένα χρόνο αργότερα την Ηuman Voice, την δική τους δισκογραφική εταιρία.

Τον Ιούνιο του 2014 ανακίνησε εκ νέου το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα με τον σύζυγο της, όταν μπήκαν μαζί στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου προκειμένου να κάνουν μια σιωπηλή διαμαρτυρία, ανακινώντας εκ νέου το ζήτημα και κερδίζοντας ταυτόχρονα την συμπαράσταση της παγκόσμιας καλλιτεχνικής κοινότητας.

 

 

Σόνια Θεοδωρίδου

«…Ξέρω, χαμογελάς»

Από το περιοδικό Octava, τεύχος 1, Οκτώβριος 2005.

Τον Μάνο τον πρωτοσυνάντησα αρχές του 1980, στην ακρόαση για την πρόσληψή μου στη χορωδία του Γ’ Προγράμματος. Εκ πρώτης όψεως, φαινόταν πολύ αυστηρός, πράγμα που αντικρούονυαν αυτόματα από τη σωματοτυπική του παρουσία – μια αλληγορία γλυκύτητας και ανθρωπιάς που διανθιζόταν ή μάλλον εντείνονταν από την ιδιαίτερη προφορά του…π, από τη μυρωδιά του αναμεμιγμένη με μια τρυφερή αισθησιακή κολόνια και ίσως πιο πολύ απ’ όλα από την παιδικότητα που ολόφωτος εξέπεμπε και που σε έκανε να του συγχωρείς τα πάντα.

Η μουσική του με συνόδευε από τα παιδικά μου χρόνια και πιστεύω πως είχε τη δύναμη αυτή που κάνει τον καθένα μας ν’ αναγνωρίζει κομμάτια του, τον εαυτό του τον ίδιο σε μία όμως ιδανική του προβολή περασμένη μέσα από τα φίλτρα της μαγείας της μουσικής του Χατζιδάκι. Η μουσική του έχει τον υπέροχο αισθησιασμό του Baroque απέραντα ερωτική μ’ ένα εσωτερικό ξέσπασμα σαν κάτι θεραπευτικό που λειτουργεί από μέσα προς τα έξω, γεμάτη χρώματα και μυρωδιές, ήλιους και θάλασσες από τη μία, και από την άλλη λάγνα, ηδονική, εύθραυστη με ένα τζοκόντιο χαμόγελο και μια αχνή μελαγχολία, απόλυτα ελληνική σε κάθε της έκφραση.
Τολμώ να τοποθετήσω πολλά από τα τραγούδια του Μάνου δίπλα σ’ αυτά των Schumann, Brahms, Mahler.

Ο Μάνος αναγνώρισε πολύ νωρίς ότι ο δρόμος μου ήταν το κλασικό τραγούδι, πρώτος μου εμπιστεύτηκε και με κάλεσε να τραγουδήσω τραγούδια του Kurt Weil, ανακαλύπτοντας το ασυμβίβαστο της καλλιτεχνικής μου προσωπικότητας, με αποκάλεσε «Μαρίκα Νίνου» του κλασικού τραγουδιού καθώς διέγνωσε τη βαθιά λαική ελληνική ψυχή μου.

Μάνο μου λείπεις…Θα ήθελα να’ σουν εδώ να σχολιάσεις με τα καυστικά λόγια σου τα όσα φριχτά συμβαίνουν γύρω μας.

Έφυγες αφήνοντας πίσω την Ηχώ των μελωδιών σου και τη δημιουργία μιας ηθικής παράξενης για τους σημερινούς καιρούς. Μιας ηθικής του δίκαιου της αγάπης, της προσφοράς και της υψηλής αισθητικής που δεν μας αφήνει να ησυχάσουμε.
Αυτό δεν ήθελες;
Ξέρω, χαμογελάς…