Κατανομή χρημάτων της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αβδήρων

Γράφει ο Αλέξανδρος Παυλικιάνος.

PAYLIKIANOSLABRAKAIΔιαβάζοντας κανείς την επιστολή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και της διεύθυνσης του Ειδικού Σχολείου Ξάνθης που εδρεύει στην Γεννησέα και απευθύνεται προς τον δήμαρχο Αβδήρων Γ. Τσιτιρίδη, ο οποίος  με απευθείας αναθέσεις πολλών χιλιάδων ευρώ καλύπτει τις ανάγκες του δήμου του και καλά κάνει, αφού ο νόμος του το επιτρέπει,  δεν μπορεί απλά να λυπηθεί για την κατάντια, διότι περί κατάντιας πρόκειται, που την διοίκηση του δήμου την ασκούν άνθρωποι -ακόμη και μέλη των σχολικών επιτροπών, δηλαδή άνθρωποι που έχουν άμεση σχέση με την εκπαίδευση,  οι οποίοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν,  να ξεχωρίσουν την διαφορά μεταξύ ενός Ειδικού Σχολείου από ένα κανονικό. Μάλιστα σε ένα σημείο της επιστολής τους οι γονείς και οι δάσκαλοι των παιδιών με ειδικές ανάγκες αναφέρουν επί λέξη: “Δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρχει έστω και ένας που θα διαβάσει αυτό το κείμενο και δεν θα προτείνει την ιδιαίτερη μεταχείριση αυτού του σχολείου, εκτός και αν είναι προκατειλημμένος”. Δηλαδή για να καταλάβουμε η κατανομή των κονδυλίων σε παιδιά με ειδικές ανάγκες γίνεται και με κριτήρια προκατάληψης;

Ρωτούμε λοιπόν τα μέλη της Σχολικής επιτροπής και εκπαιδευτικούς καθώς και την πολιτική ηγεσία του Δήμου Αβδήρων. Η κατανομή των κονδυλίων προς τα σχολεία εκτός από έναν γραφειοκρατικό αλγόριθμο, κρύβει μέσα και προκατάληψη για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες;

Με αυτό τον τρόπο η διοίκηση του Δήμου αντιμετωπίζει τους πολίτες του;

Συμφωνούν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης;

Τι λέει ο κ. Ν. Καλιαμπάκας επικεφαλής της παράταξης που πρόσκειται στον “Προοδευτικό” και “Δημοκρατικό” ΣΥΡΙΖΑ και που παλεύει με νύχια και με δόντια να στηρίξει την αξιοπρέπεια των μεταναστών, αδιαφορώντας για την αξιοπρέπεια των παιδιών με ειδικές ανάγκες; Εκτός αν δείχνει αυτήν την αδιαφορία επειδή αυτά τα παιδιά με ανάγκες δεν είναι προσφυγόπουλα και προέρχονται από Ελληνικές οικογένειες; Αποτάνθηκε στους βουλευτές του Κόμματός του στην Ξάνθη για να διευκολυνθεί το έργο των εκπαιδευτικών και των γονιών αυτού του Ειδικού Σχολείου;

Τι λέει η εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Αβδήρων; Τι λέει ο κ. Ν. Ανταμπούφης μέλος της σχολικής επιτροπής; Με αυτό τον τρόπο η εκπαιδευτική κοινότητα των Αβδήρων αντιμετωπίζει ένα σχολείο που φιλοξενεί παιδιά με ειδικές ανάγκες;

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ. ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΘΑ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ – ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ-ΠΟΥ ΠΗΓΕ Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΟΛΩΝ; 

Δ/ΝΣΗ Δ/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΞΑΝΘΗΣ                                          ΓΕΝΙΣΕΑ  19/4/2016

ΣΧΟΛΕΙΟ: Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΓΕΝΙΣΕΑΣ  ΞΑΝΘΗΣ

 

                                                                                              Προς: Δήμαρχο Αβδήρων

ΣΥΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ                                                                                                              

ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ ΓΕΝΙΣΕΑΣ ΞΑΝΘΗΣ                          Κοιν: Πρόεδρο σχολικής Επιτροπής

                                                                                           Δ/μιας Εκπ/σης Δήμου Αβδήρων

 

 

 

Θέμα: Κατανομή χρημάτων της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αβδήρων

 

Η  κατανομή των χρημάτων από τις Σχολικές Επιτροπές στα σχολεία  γίνεται σύμφωνα με  την Υπουργική  Απόφαση 8440/24-2-2011   (ΦΕΚ 318/25-2-2011 τ. Β΄ άρθρο 2).  Συγκεκριμένα η ανωτέρω Υ. Α. αναφέρει το εξής :Η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες  των σχολικών μονάδων.

Συμφωνούμε με την εφαρμογή αυτής της Υ. Α., διαφωνούμε όμως με τον τρόπο που έγινε αύτη η κατανομή. Δεν θέλαμε  να σταθούμε εμπόδιο σε αυτό το μεταβατικό στάδιο το οποίο γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο.  Συνεργαστήκαμε λοιπόν  και συμμετείχαμε με πνεύμα συναίνεσης στην υλοποίηση αυτής της πρώτης κατανομής.

Πριν αναφερθούμε αναλυτικότερα για την κατανομή, θα πρέπει να τονίσουμε λίγα πράγματα για το ΕΕΕΕΚ. Είναι ένα σχολείο εντελώς διαφορετικό από όλα τα άλλα. Ανήκει στην Δευτεροβάθμιας Επαγγελματική Εκπαίδευση.  Λόγω της φοίτησης αποκλειστικά και μόνο μαθητών με αναπηρίες οι Νόμοι που ορίζουν την λειτουργία του διαφέρουν από τους Νόμους των άλλων σχολείων.

1) Είναι το μοναδικό σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αβδήρων που έχει Υποδιευθυντή. Απαιτούνται τουλάχιστον 30 μαθητές, ενώ στα υπόλοιπα σχολεία γενικής παιδείας για να δικαιολογούν Υποδιευθυντή  απαιτούνται πολύ περισσότεροι από 200 μαθητές (9 τμήματα).

2) Σε κάθε τμήμα δεν μπορεί να φοιτούν περισσότεροι από 8 μαθητές ενώ στα υπόλοιπα σχολεία το όριο είναι 30 μαθητές. Αν υπάρχουν μαθητές με αυτισμό δεν μπορεί το τμήμα να έχει περισσότερους από 3 μαθητές. Στο δικό μας  ΕΕΕΕΚ, για το σχολικό έτος 2015-16,  λειτουργούν 9 τμήματα και υπάρχουν 11 αίθουσες διδασκαλίας.

3) Η φοίτηση είναι έξι χρόνια. Στο τελευταίο έτος γίνεται πρακτική άσκηση, διάρκειας δυο τριμήνων,  έξω από το σχολείου αλλά με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Για την υλοποίηση αυτής  της πρακτικής άσκησης απαιτείται ένα σοβαρό χρηματικό ποσό.

4) Όπως το λέει και τίτλος του σχολείου (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), αποτελείται μόνο από εργαστήρια τα οποία απαιτούν μεγάλα ποσά για αγορά και συντήρηση του εξοπλισμού αλλά και για αγορά πρώτων υλών. Το ΕΕΕΕΚ της  Ξάνθης δίνει  στους μαθητές πτυχίο επιπέδου 2α στις ειδικότητες α) Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος και β) Αγγειοπλαστικής. Για την ειδικότητα της Γεωπονίας λειτουργεί σύγχρονο θερμοκήπιο 160 τ.μ., θερμαινόμενος θάλαμος υδρωνέφωσης για ριζοβολία μοσχευμάτων,  θερμαινόμενο  και τεχνικά φωτιζόμενος   θάλαμος – σπορείο ενώ  υπάρχει μεγάλος αριθμός γεωργικών μηχανημάτων και εργαλείων. Για την ειδικότητα της Αγγειοπλαστικής λειτουργεί σύγχρονο  εργαστήριο με μεγάλο αριθμό ειδικών μηχανημάτων όπως 2 φούρνοι,  ζυμωτήριο,  πλάστης,  2 τροχοί και μεγάλος  αριθμό ειδικών εργαλείων.

5) Λειτουργεί αίθουσα Αυτόνομης Διαβίωσης η οποία έχει όλα τα ηλεκτρικά οικιακά σκεύη και γενικά εξοπλισμό ενός σπιτιού για να μάθουν οι μαθητές να αυτοεξυπηρετούνται. Αυτή η αίθουσα απαιτεί πολλά χρήματα για να συντηρηθεί.

6) Εργάζονται, εκτός από το γνωστό σε όλα τα σχολεία εκπαιδευτικό προσωπικό, συνάδελφοι που ανήκουν στο  Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και στο Ειδικό Βοηθητικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Ιδιαίτερος εξοπλισμός, υλικά και φάρμακα  για το Ε.Ε.Π. (Λογοθεραπευτής, Εργοθεραπευτής, Σχολικός Νοσηλευτής, Ψυχολόγος, Κοινωνικός Λειτουργός),   αλλά και  χαρτιά κουζίνας, πάνες, αποστειρωμένα υγρά μαντηλάκια, γάντια μιας χρήσης, οινόπνευμα και απολυμαντικά για το Ε.Β.Ε.Π.  είναι προϊόντα    που χρησιμοποιούν ελάχιστα ή καθόλου τα άλλα σχολεία.

7) Σχολικά βιβλία για το ΕΕΕΕΚ δεν υπάρχουν και όλα τα συγγράμματα αγοράζονται ή φωτοτυπούνται.

Η Σχολική Επιτροπή πήρε ομόφωνη απόφαση να δεχθεί μόνο την ομόφωνη πρόταση κατανομής από τους Διευθυντές. Μέχρι την επίτευξη ομόφωνης πρότασης την κατανομή θα την κάνει η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Ως γνωστό για την πρώτη και μόνο κατανομή εφαρμόσθηκε ο λογάριθμος που πρότειναν οι συνάδελφοι από το συγκροτήματα των Αβδήρων με το επιχείρημα ότι πλειοψήφησε στην συνάντηση των Διευθυντών έναντι του λογάριθμου που πρότεινε το ΕΕΕΕΚ. Ο λογάριθμος ‘των Αβδήρων’ περιλαμβάνει τις μεταβλητές : 1) αριθμός μαθητών με ποσοστό 40%, 2) έκταση σε τ.μ. των αιθουσών με ποσοστό 40%, και 3) η παλαιότητα των κτηρίων με ποσοστό 20%.    Είναι φωτογραφικά σχεδιασμένος να εξυπηρετεί τις ανάγκες κυρίως του συγκροτήματος των Αβδήρων και δίνει τα λιγότερα δυνατόν χρήματα στο ΕΕΕΕΚ. Έχει δύο μεγάλα λάθη και πολλές παραλείψεις και ατέλειες.

Α) Πρώτο μεγάλο λάθος είναι η χρησιμοποίηση της μεταβλητής ‘έκταση σε τ.μ. των αιθουσών’.Στην Υ.Α. η τρίτη κατά σειρά προτεινόμενη μεταβλητή είναι ο αριθμός των αιθουσώνκαι όχι η έκτασή  τους. Γιατί άραγε δεν συμμετέχει  η μεταβλητή ‘αριθμός των αιθουσών’. Ή καλύτερα γιατί συμμετέχει παραποιημένη; Από πότε τον αριθμό των αιθουσών τον μετράμε σε τετραγωνικά μέτρα; Άραγε ο νομοθέτης αν  ήθελε να προτείνει την έκταση (κάλυψη) των αιθουσών τι θα τον εμπόδιζε; Δεν μπορούμε  να δεχθούμε λοιπόν  μια μεταβλητή που δεν αναφέρεται στην Υ.Α.Θα βοηθούσε το ΕΕΕΕΚ  η χρήση της μεταβλητής  ‘αριθμός των αιθουσών’ γιατί έχουμε πολλές αίθουσες αλλά δεν εξυπηρετεί το συγκροτήματα των Αβδήρων και έτσι παρέμεινε εκτός λογαρίθμου.

Β) Δεύτερο μεγάλο λάθος είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείτε η μεταβλητή ‘παλαιότητα των κτηρίων ‘. Στην μεταβλητή αυτή συμμετέχουν οι δαπάνες μικροεπισκευών (οι συντηρήσεις των κτηρίων ανήκουν σε άλλον κωδικό) και οι μόνιμες δαπάνες θέρμανσης – ψύξης (επτά αίθουσες του ΕΕΕΕΚ θερμαίνονται με ηλεκτρική ενέργεια) . Πως μπορούμε να συγκρίνουμε ενεργειακά  άνισα, όσο αφορά τους συντελεστές ενεργειακής απόδοσης, κτήρια; Συγκρίνονται άραγε αίθουσες με  λαμαρίνες και κτίρια  με εξωτερικούς τοίχους πάχους 0,45mμε εσωτερική μόνωση; Πως όλα αυτά θα συνδυαστούν στην μεταβλητή «παλαιότητα κτηρίων»;  Στο σχολείο μας οι δαπάνες αυτές είναι αυξημένες και επηρεάζουν πολύ το σταθερό λειτουργικό κόστος. Το ποσό εκτός κατανομής που προβλέπεται για το ΕΕΕΕΚ σχεδόν καλύπτει την διάφορα του κόστους θέρμανσης μεταξύ ηλεκτρονικού ρεύματος και πετρελαίου σε περίπτωση που το πετρέλαιο πληρωθεί από τις σχολικές  μονάδες.

Όσο αφορά στις παραλείψεις και ατέλειες του λογαρίθμου τονίζουμε τα έξεις:

α) Στην Υ. Α. η δεύτερη κατά σειρά προτεινόμενη μεταβλητή είναι ο αριθμός των τμημάτων. Γιατί άραγε δεν συμμετέχει  στον αλγόριθμο αυτή η μεταβλητή; Θα βοηθούσε η χρήση της το ΕΕΕΕΚ γιατί έχει πολλά τμήματα. Όμως δεν εξυπηρετεί τα άλλα σχολεία και κυρίως τα Άβδηρα   και έτσι εσκεμμένα εξαφανίστηκε.

β) Η τέταρτη  κατά σειρά προτεινόμενη μεταβλητή είναι η λειτουργία γυμναστηρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π.  Γιατί άραγε δεν συμμετέχει ούτε αυτή η μεταβλητή. Είναι γνωστό ότι το ΕΕΕΕΚ (όπως το λέει και τίτλος του: Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) αποτελείται μόνο από εργαστήρια τα οποία, όπως αναφέρθηκε και προηγούμενα,  απαιτούν μεγάλα ποσά για αγορά και συντήρηση εξοπλισμού αλλά και για αγορά πρώτων υλών. Η μη χρηματοδότηση αυτών των εργαστηρίων σημαίνει ελλιπής εκπαίδευση και  αδυναμία έκδοσης πτυχίου.

γ) Η έκτη κατά σειρά μεταβλητή στην Υ.Α.  είναι οι ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων. Ούτε αυτή η μεταβλητή υπάρχει στον λογάριθμο. Είναι αδιανόητο να μην ενισχύεται ένα σχολείο σαν το ΕΕΕΕΚ αφού όπως αναφέρθηκε προηγούμενα έχει τεράστιες ειδικότερες  ανάγκες για να λειτουργήσει.

Δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρχει έστω και ένας που θα διαβάσει αυτό το κείμενο και δεν θα προτείνει την ιδιαίτερη μεταχείριση αυτού του σχολείου, εκτός και αν είναι προκατειλημμένος.

Η διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δηλώνουμε ότι δεν θα δεχθούμε η επόμενη κατανομή να γίνει με τον ίδιο άδικο για το ΕΕΕΕΚ, λογάριθμο.

Είναι η στιγμή να αποδείξει ο καθένας τον σεβασμό του και την εκτίμησή του απέναντι στα άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Προτείνουμε: 1) την εφαρμογή ενός πιο φιλικού προς το ΕΕΕΕΚ λογάριθμου.

2) Την διατήρηση του ποσού εκτός κατανομής για την αποπληρωμή του σταθερού λειτουργικού κόστους,  δηλαδή του ηλεκτρονικού ρεύματος που καταναλώνουμε για την θέρμανση και ψύξη των αιθουσών. Μια εναλλακτική πρόταση είναι να αναλάβει ο Δήμος την πληρωμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟ                                                                                                        Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ                                                                                      ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ

 

 

ΓΚΟΥΡΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                                                           ΨΩΜΑΚΕΛΗΣ  ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ